خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۹/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۹/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

گزارش اطلاعات سپاه از وضعیت سلمان رشدی *** قولی که هاشمی به میرزاده داد؟

  • چهارشنبه ۵ دی ۱۳۶۹

آقای [حمید] میرزاده، [معاون اجرایی رئیس‌جمهور]، برای امور جاری و بازسازی آمد و قول گرفت که در کنفرانس بین‌المللی بازسازی شرکت نمایم. [آقای غلامرضا آقازاده]، وزیر نفت آمد و گزارش وضع تولید و فروش نفت را داد.

گروهی از اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمدند. در مقابل تندروها و دولتی‌ها، جریان معتدلی راه انداخته‌اند؛ در مورد برنامه‌ها و اهداف توضیح دادند و استمداد نمودند. قبول کردم که کمکشان کنم و گفتم که خبر ملاقاتشان پخش شود.

شورای عالی اداری جلسه داشت. بررسی پیش‌نویس لایحه نظام هماهنگ پرداخت‌ها را تمام کردیم. ناهار را با یاسر صرف کردم. عصر در جلسه هیئت دولت شرکت نمودم. خبر دادند که در مجلس، موضوعِ استیضاح دکتر [ایرج] فاضل، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شده است. قبلاً به دکتر [علیرضا] فرزاد، [رئیس کمیسیون بهداری و بهزیستی مجلس]، گفته بودم که اقدام نکنند. فکر می‌کنم تحت تأثیر تعویض رئیس دانشگاه [علوم پزشکی] مشهد، اقدام کرده‌اند.

به خاطر انجام کارها و مراعات حال محافظان، که در این سرما و خیابان‌های پر از برف، در مراجعت دچار مشکل نشوند، شب در دفتر ماندم؛ خانواده هم در سفر است. ظهر جمعی از اعضای اطلاعات سپاه آمدند و گزارشی از وضعیت سلمان رشدی، [نویسنده کتاب آیات شیطانی] دادند.

بانک مرکزی اطلاع داد که [آقای شیخ جابر الصباح]، امیر کویت، مبلغ ده میلیون دلار برای کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده [رودبار و منجیل]، فرستاده است.