خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۹/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۹/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

حضور هاشمی در مجلس ترحیم آیت الله مرعشی نجفی *** سفارت عراق در ایران چگونه بازگشایی شد؟

  • شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۶۹

شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۶۹  //  ۹ صفر ۱۴۱۱  //   ۱ سپتامبر ۱۹۹۰

 

دکتر مجید عباسپور، [مشاور فنی رئیس‌جمهور]، آمد و برای گرفتن ارز مورد نیاز برای خرید مواد صنعت ش.م.ر.[پدافند شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو] استمداد کرد.آقای [احمد]سالک، [مسئول‌کمیته بررسی مسائل عراق]آمد. درباره کمیته بررسی مسائل عراق و نهضت‌ها مذاکره شد. از ابهام مسئولیت‌ها و عدم‌حمایت‌ها گفت. گفتم که آقای [سید محمدباقر]حکیم، [رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق]، از کم‌تحرکی کمیته‌ شاکی است. لزوم جلب موافقتِ [آقای ولایتی]، وزیر امور خارجه، برای برنامه نهضت‌ها را تذکر دادم.

آقای [حسن]واعظی مدیر جدید رادیو آمد. از توجیه مدیران رادیو در جهت حمایت از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت گفت و نظر من را درباره اهداف و سیاست‌های تبلیغی خواست. برای بودجه و رفاه پرسنل استمداد نمود.

در جلسه فاتحه آیت‌الله [سید شهاب‌الدین]نجفی[مرعشی] در مسجد شهید مطهری شرکت کردم. جلسه از طرف رهبری اقامه شده بود. آقای [محمدتقی]فلسفی و سایر کسانی که در اطرافم بودند، سیاست‌های دولت را تحسین می نمودند.

دکتر [حسن]روحانی آمد. درخصوص دستورات شورای‌عالی امنیت ملی و سیاست‌های مربوط به بحران خلیج فارس گفتگو کردیم. عصر دکتر هاشمی[گلپایگانی]، برای دستور شورای‌عالی انقلاب فرهنگی آمد. شورای‌عالی امنیت ملی جلسه داشت. قرار شد هیأت عراقی را با وزیر نفت بپذیریم. با تأسیس سفارت[عراق] و تجدید روابط و خط تلفن موافقت شد. سیاست و مطالب قابل مذاکره با هیأت عراقی مشخص گردید. تا ساعت هشت و نیم شب کار کردم و به خانه آمدم.

 

تصاویر ضمیمه