خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۹ / کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۹ / کتاب «اعتدال و پیروزی»

گلایه جنتی از سختگیری کرباسچی درباره ساختمانش! *** داوری هاشمی در اختلاف ولایتی و فلاحیان

  • سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۶۹

‌سه‌شنبه 6 شهریور 1369  |  6 صفر 1411                                 28 آگوست 1990

 

دکتر [علی اکبر]ولایتی، [وزیر امور خارجه] و [علی]فلاحیان، [وزیر اطلاعات]آمدند. اختلافات دو وزارت را که در اثر تداخل وظایف پیش آمده است، مطرح کردند. سرانجام با داوری من به توافق رسیدند؛ قرار شد عدد مأموران اطلاعات در خارج محدود نشود، ولی به تصویب وزیر امورخارجه هم برسند و در محل، تابع سفیر باشند و اطلاعات و اسناد را به صورت موردی بگیرند.

قرار بود جلسه شورای‌عالی تعاون جهانی داشته باشیم که به خاطر دعوت نشدن اعضا تشکیل نشد؛ دفتر من و وزارت امورخارجه، هر یک فکر کرده دیگری دعوت می‌کنند. دکتر حبیبی، [معاون اول رییس‌جمهور]، برای امور جاری آمد. به خواندن گزارش‌ها و تماشای تلویزیون سی ان ان پرداختم؛ وقت زیادی صرف مسایل عراق و کویت می‌کنند و نگران گروگان‌هایشان در عراق‌ هستند.

عصر علمای[روستای]کن آمدند. از شهرداری تهران که اعلان کرده اراضی مزروعی کن را به عنوان عوض به مردم می‌دهد، شکایت داشتند؛ قرار شد رسیدگی کنیم. آقای [هادی]نژادحسینیان، [وزیر صنایع سنگین]آمد. گزارش تولیدات و سفر به ترکیه را داد و برای پرداخت بدهی‌های فراوانِ شرکت‌های تحت پوشش استمداد کرد.

 شب مجمع تشخیص مصلحت برای قانون کار جلسه داشت؛ پیشرفت خوبی داشتیم. بعد از شام، آقای [احمد]جنتی[رییس سازمان تبلیغات اسلامی]، از سخت‌گیری [آقای غلامحسین کرباسچی]شهردار تهران در مورد صدور جواز ساختمان مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی گلایه کرد. شب در دفترم ماندم.