خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۹/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۹/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

توصیه هاشمی درباره موسسه نقشه برداری سحاب **** تعطیلی مدارس تهران به خاطر بارش برف

  • سه شنبه ۴ دی ۱۳۶۹

دیشب برف سنگینی در تهران به زمین نشسته است و هنوز هم که ساعت هفت و چهل دقیقه صبح است، می‌بارد؛ مدارس تهران به همین جهت تعطیل اعلان شده است. در راه دفتر، به خاطر برف و بندآمدن خیابان یاسر، به خاطر گیرکردن بولدوزر برف‌روب، مدتی معطل شدیم.

ساعت هشت به دفتر رسیدم. آقای عباس سحاب و پسرانش آمدند. گزارشی از کار موسسه نقشه‌برداری و جغرافیایی سحاب دادند؛ خیلی کار کرده‌اند. برای تهیه اطلس‌ملی استمداد نمودند و تعدادی از آثارشان را آوردند. به آقای [مسعود روغنی] زنجانی، [رئیس سازمان برنامه‌وبودجه] گفتم که از آن‌ها استفاده شود.

استاندار چهارمحال بختیاری و دو نفر از نمایندگان آمدند. برای طرح‌های استان استمداد کردند و برای دانشگاه و راه‌ها اعتبار گرفتند. جلسه توسعه صادرات داشتیم. تصمیمات مهمی در جهت توسعه صادرات گرفتیم؛ من‌جمله آزاد کردن ارز حاصله از صادرات برای صادرکنندگان بخش خصوصی و حذف مقررات دست‌وپا گیر.

عصر اعضای شورای مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان آمدند. مواردی از عدم همکاری و سوء عملکرد وزارت کشور را گفتند و برای امکانات نظارتی و سلامت انتخابات مجلس آینده استمداد کردند؛ قول مساعد دادم. آقای [رضا] امراللهی، [رئیس سازمان انرژی اتمی]، برای گزارش کار آمد.

شب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشت. در این جلسه، اعضای فرهنگستان علوم پزشکی و همچنین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتخاب شدند. شب در دفترم ماندم. برف می‌بارید. تا ساعت یازده شب، کارها را انجام دادم و خوابیدم.