خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

گلایه بادامچیان از رادیکال ها چه بود؟ *** درخواست از هاشمی برای حمایت از خاتمی

  • چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۶۹

چهارشنبه 23 آبان 1369  |  25 ربیع‌الثانی 1411                       14 نوامبر 1990

 

تا ساعت نُه صبح کارهای عقب مانده انجام شد. دکتر [محمدعلی]نجفی، [وزیر آموزش و پرورش]آمد. از ایذاء رادیکال‌های مجلس گله داشت. برای تعجیل در تصویب طرح تغییر نظام آموزشی استمداد کرد و خواست آقای [سید محمد]خاتمی، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]را حمایت کنیم که با رادیکال‌ها اختلاف دارد.

آقای مهدی تاجر آمد. نظراتی دربارة اوضاع منطقه داشت. خواستار برنامه‌ریزی برای حفظ شیعه و دادن قدرت به آنها در منطقه بود. دکتر [هادی]منافی، [رییس سازمان نظام پزشکی]آمد. گزارش سفر و وضع نظام پزشکی را داد و خواستار تقویت سازمان حفاظت از محیط زیست شد.

 آقای [اسدالله]بادامچیان،آمد. مقداری از رادیکال‌ها بد گفت و از قوه قضائیه تعریف کرد و از سیاست‌های اقتصادی دولت تمجید کرد.آقایان [محمدعلی]شرعی، [سیدعلی‌اکبر]پرورش، [سیدرضا]زواره‌ای و [حسن]غفوری فرد، به نمایندگی از جناح راست آمدند و در مورد مسایل جاری و اختلافات و انتخابات آینده مجلس، مشورت و نظرخواهی نمودند.

عصر، محسن[هاشمی، رییس دفتر بازرسی رییس‌جمهور]آمد. گزارش هایی داد و برای امور خانوادگی و شخصی‌مان پول خواست. به جلسه دولت نرفتم. کارها را تا ساعت هشت شب انجام دادم. آقای [سید منصور]رضوی، [دبیرکل سازمان امور اداری و استخدامی کشور]آمد. از مدیریت امروز جلسه هیأت دولت گله داشت.

به خانه آمدم. عفت برای مراسم فوت یکی از بستگان به قم رفته بود.