خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

"وزارت اطلاعات نباید اقدامی خلاف قانون اساسی انجام دهد" *** تذکر جدی هاشمی به فلاحیان

  • شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۶۹

شنبه 12 خرداد 1369  |  8 ذیقعده 1410                            2 ژوئن 1990

 

در مراسم عزاداری پاسداران برای رحلت امام شرکت‌کردم. آقای[صادق] خلخالی[نماینده قم] آمد. از قطع مبلغ 250هزار تومان که در زمان تؤلیت آقای مولایی به مدرسه حکیمیه تحت اداره او داده می‌شده و اکنون آقای ری شهری، [تؤلیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی] قطع کرده است، ناراحت بود و از من استمداد کرد. همچنین از اینکه [آقای علی یونسی]، دادستان تهران، چند نفر از نمایندگان مجلس را که در اظهارات‌شان اهانت به افراد کرده‌اند و شکایت شده، احضار کرده است، هم نگران بود و هم شاکی و برای حل موضوع استمداد می‌کرد.

آقایان [شیخ حسین]هاشمیان و مجید انصاری، تلفنی از احتمال انتقال آقای فلاح از کرمان اظهار نگرانی و استمداد کردند. دکتر[گودرز] افتخار[جهرمی]آمد و گزارش مذاکرات [دیوان داوری]لاهه را داد؛ مطلب جدیدی نداشت.


عصر [آقای حسن خلیلیان]، فرماندار قم آمد. گزارش خدمات داد و از کم شدن اختیاراتش گلایه کرد. آقای[محسن] نوربخش، [وزیر امور اقتصادی و دارایی] آمد و در مورد آثار مثبت سیاست‌های اقتصادی دولت گزارش داد. آقای[محمد] غرضی، [وزیر پست و تلگراف وتلفن] و معاونانش آمدند. از وزارت اطلاعات در خصوص استفاده از تلفن و پست در انجام وظایف و سانسور شکایت داشتند. از عملکرد سازمان برنامه و بودجه هم انتقاد می‌کردند. به آقای فلاحیان، [وزیر اطلاعات] تذکر دادم که برخلاف قانون اساسی، اقدامی نشود.