خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

آغاز انتقاد برخی نمایندگان مجلس از رهبری! *** سفارش هاشمی درباره معالجه احمد آذری قمی

  • پنجشنبه ۳ آبان ۱۳۶۹

آقای [احمد]آذری قمی آمد. چندین کسالت دارد. به دکتر [ایرج]فاضل، [وزیر بهداشت] سفارش کردم. دربارة مسایل سیاسی، اقتصادی و اداری مذاکره شد. آقای سید محمود هاشمی[شاهرودی]، رییس مجلس اعلای [انقلاب اسلامی]عراق آمد. پیشنهادی مطرح کرد که مبارزان مسلمان عراقی با صدام، برای مبارزه با آمریکا همکاری کنند، تا از این راه برای آینده عراق، در صورت سقوط صدام، در کشور حضور داشته باشند؛ با توجه به عدم صداقت صدام، این راه خطرناک به نظر می‌رسد. قرار شد بررسی شود. تذکراتی درباره توجه بیشتر به عراقی‌ها داشت.

آقای [محسن]دعاگو آمد. ضمن اظهار ناراحتی از اختلافات اخیر داخلی، دربارة تشکیل گروه مستقل روحانی در مقابل دو خط تند و محافظه‌کار استفسار کرد؛ گفت با رهبری هم مطرح کرده اما به نتیجه نرسیده است. قرار شد بیشتر بررسی کنیم.

اعضای هیأت رییسه مجلس خبرگان آمدند. درباره هیأت رییسه خبرگان آینده، ساختمان مرکز خبرگان در قم و مسایل جاری و به خصوص اختلافات اخیر و شروع بعضی از نمایندگان در انتقاد از رهبری و اظهارات رهبری مذاکره شد. ناهار مهمان من بودند.

عصر تا ساعت هفت، کارهای دفتر را انجام دادم و به مصاحبه بعضی از زندانیان گوش دادم. برای اصلاح دندان به مرکز دندان‌پزشکی بنیاد شهید رفتم؛ سه ساعت ونیم طول کشید. به خانه آمدم. شام خوردم و خوابیدم.