خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

"چرا جواب پیشنهاد صدام را نمی دهید؟" *** نظر هاشمی و رهبری درباره صداوسیما

  • شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۶۹

شنبه 25 فروردین 1369  |  18  رمضان 1410            14 آوریل 1990

 

ساعت هشت و نیم صبح به دفترم رسیدم. آقای[عبدالحسین] وهاجی، [وزیربازرگانی]، برای گزارش امور بازرگانی آمد. آقای[سیدمنصور] رضوی، [دبیرکل سازمان امور اداری و استخدامی کشور]، برای گزارش نتیجه کمیسیونِ بررسی تفکیک وظایف وزارتخانه‌های جهادسازندگی، نیرو و کشاورزی آمد؛ هنوز به جایی نرسیده‌اند.

آقای[محمود] واعظی، [معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه] آمد. گزارش مذاکره با فرانسوی‌ها را داد؛ در یک پرونده به نتیجه رسیده‌اند و در سه پرونده، مذاکرات ناتمام مانده و به دور بعدی موکول شده است که یک‌جا تصمیم‌گیری شود.

دکتر [حسن]حبیبی برای امور جاری کشور و مسایل نهاد[ریاست جمهوری] آمد. ظهر اخوی محمد، [رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی]، برای امور صداوسیما آمد؛ قرار شد کنترل بیشتری روی برنامه‌ها بشود. به نظر من و آیت‌الله خامنه‌ای، انتقاد و بدگویی به نظام در برنامه‌ها زیاد است و افراد شیطان سوءاستفاده می‌کنند. گفت شخصی از سوی اردن آمده است و جواب پیشنهاد صدام را می‌خواهد. او خواسته وزیران امورخارجة دو کشور در جلسه خصوصی به تفاهم برسد؛ گفتم بعد از مشورت جواب می‌دهیم.

عصر دکتر[محمدرضا] هاشمی[گلپایگانی]، برای دستورکار جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمد. جلسه شورای عالی امنیت ملی داشتیم. در مورد مجهز شدن برای جلوگیری از ورود ناوهای عراقی که از ایتالیا خریده، در صورت تحویل بحث شد؛ گرچه تحویل بعید است.

 بعد از افطار، مقداری با احمدآقا و دکتر [حسن]روحانی، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] صحبت شد. احمد آقا از ضعف وزارت اطلاعات گفت. شب به خانه آمدم.