خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1369 / کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1369 / کتاب «اعتدال و پیروزی»

"رهبری شاگرد مخلص امام موجب اطمینان قلبهاست" *** تعبیر نوروزی هاشمی از آیت‌الله خامنه‌ای

  • چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۶۹

 

نیم ساعت از نیمه شب گذشته بود که برنامة مراسم تحویل سال نو را از تلویزیون دیدیم و خوابیدیم. بعد از نماز صبح، با هلی‌کوپتر به محل مرقد امام رفتم و درون ضریح، مرقد امام را زیارت کردم. اجتماع خوبی از مردم بود؛ پرشور ابراز احساسات کردند. مقابر شهدای هفتم تیر را هم [در بهشت‌زهرا] زیارت کردم. اعضای هیأت دولت با تأخیر رسیدند. به هر یک از خلبانان هلی‌کوپترها یک نیم سکه عیدی دادم.

به دفتر رفتم. وزیران و مشاوران آمدند؛ صبحانه را با هم صرف کردیم.  برای ملاقات آیت‌الله خامنه‌ای به حسینیه امام خمینی رفتیم. قبل از حضور در حسینیه، به سالن کنار حسینیه رفتیم. جمعی از شخصیت‌ها و علما حاضر بودند. همراه رهبری وارد حسینیه شدم.  مسئولان ارگان‌ها و نهادها جمع بودند. من ضمن صحبت کوتاهی، تبریک گفتم،  سپس آیت‌الله خامنه‌ای صحبت کردند.

به دفتر برگشتم. محافظان و اعضای دفتر، برای تبریک عید، جمع شده بودند؛ مهندس[میرحسین] موسوی، [ مشاور سیاسی رییس‌جمهور]آمد. عیدی  دادم.[آقای‌غلامرضا آقازاده]، وزیر نفت آمد و گزارش نشست وزیران اوپک را داد؛ ایران در این نشست، اصرار بر بالا رفتن قیمت نفت به 20دلار [در هر بشکه] داشته که بحث به جلسه آیندة اوپک موکول شده است.

عیدیِ پاسداران و اعضای دفتر را دادم : هر یک هزار تومان. ناهار به خانه آمدم. سعید، فاطی، محسن و مهدی هم بودند. همه عیدی‌شان را گرفتند. عصر به دیدن بیت امام رفتم. همسر و دختر امام و احمدآقا بودند. دعوتشان کردم که [در تعطیلات نوروز] همراه ما به جزیره کیش بیایند؛ پذیرفتند. عفت و فاطی هم پیش از ظهر به دیدنشان رفته  و دعوتشان کرده بودند.

 آقای سید هادی طباطبایی آمد و برای حل مشکلات طرح نیشکر خوزستان استمداد کرد؛ پیشنهادهایی هم برای اصلاح امور گمرک و سفرهای خارجی داشت. آقای مهندس عباس سالاری آمد.  از وضع اکتشاف و تولید شرکت نفت وگاز انتقاد داشت.