خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1368/ کتاب «بازسازی و سازندگی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1368/ کتاب «بازسازی و سازندگی»

تاکید محسن ‏رضایی بر تکمیل طرح حرم *** ضرری که احمد توکلی خبرش را داد

  • چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۶۸

 

چند نفر از جانبازان آمدند و نیازهایی مطرح کردند؛ به دفترم گفتم تأمین نمایند. آقای احمد توکلی آمد. از ضررهای قانون کار جدید گفت و خواستار استخدام در ادارات ریاست جمهوری شد. آقای محسن رضایی [فرمانده کل سپاه] آمد. درباره وضع جبهه‌ها و لزوم تکمیل طرح محرم و حفاظت بیشتر از خارک صحبت شد.

[آقای لارس مارکس] سفیر زلاندنو برای تقدیم استوار نامه آمد. درباره شرایط کشورش صحبت کردیم. آقای [عبدالله امام] بخاری امام جماعت مسجد [جامع] دهلی نو آمد. او از وضع مسلمانان هند گفت و از فشار هندوها بر مردم کشمیر و خواهان حمایت و تقویت نخست وزیر جدید هند، به شرط حل شدن مسأله کشمیر و مسجد بابری شد. گفت به خاطر تعداد کم افراد حزب جاناتا در کنگره، ناچار با گروه‌های فاشیستی ائتلاف کرده‌اند که آنها با مسلمانان ضدیت دارند. از راه حل سیاسی برای نجات او از فشار این گروه‌ها پرسیدم؛ راهی به نظرش نمی‌رسد، چون با حزب کنگره هم خوب نیست.

عفت هم در دفتر بود ناهار را با هم خوردیم. محسن و مهدی هم آمدند. عصر هیأت دولت جلسه داشت. بحث در تبصره‌های بودجه بود. امروز را روز برنامه‌ریزی نامگذاری کردیم. شب مصاحبه‌ای در مورد برنامه و نامگذاری 11 بهمن کردم.