خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1368/ کتاب «بازسازی و سازندگی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1368/ کتاب «بازسازی و سازندگی»

تحویل خودرو با ارز ترجیهی به مردم *** جلسه سران قوا در دفتر هاشمی

  • شنبه ۱۵ مهر ۱۳۶۸

 

شنبه 15 مهر   |     6 ربیع الاول 1410                           7 اکتبر  1989

 

ساعت هفت ونیم صبح به دفترم آمدم. گزارش‌ها را خواندم. به [آقای اصغر ابراهیمی اصل] مدیرعامل متروی تهران که بناست در ساخت خانه‌های پاسداران کمک کند، گفتم نقشه ساختمان‌ها را بررسی کنند. هر یک حدود صد متر باشد؛ گویا بزرگ گرفته‌اند و در پرداخت مخارج عاجزند. آقای [ابوالفضل] توکلی بینا آمد و درباره امور اصناف مطالبی گفت.

آقای [محمد] غرضی [وزیر پست و تلگراف و تلفن] آمد. با مصوبه دولت قبلی که مرکز گیرنده از ماهواره را به سازمان برنامه و بودجه داده مخالفت دارد؛ اکنون در مجلس است. آقای [بیژن نامدار] زنگنه [وزیر نیرو] آمد. تبصره‌ای برای درج در برنامه در خصوص اجازه ایجاد تعهد برای ساخت سدهای بزرگ و اجازه نصب معاون آب تهران آورد.

آقای [حمید] میرزاده برای امور جاری آمد. با وزیر بازرگانی درباره کنترل نرخ ارزاق و تامین چای مصرفی مردم صحبت کردم. عصر محسن برای امور بازرسی ویژه آمد. آقای [اسماعیل] شوشتری [وزیر دادگستری] آمد و از نیازهای مالی و تجهیزاتی دادگستری گفت.

آقایان نوربخش، عادلی و [هادی] نژادحسینیان برای مسأله تولید خودروهائی که صنایع سنگین در مقابل مردم و ارگان‌ها تعهد دارد آمدند؛ قرار شد بخشی با قیمت ترجیهی و بخشی با ارز دولتی ارز بدهیم. شب جلسه سران سه قوه با حضور احمدآقا در دفتر من بود. درباره حل مشکل دادگستری [رفسنجان] و وضع امنیت شرق و غرب کشور صحبت شد. شب در دفترم خوابیدم.