خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1368/ کتاب «بازسازی و سازندگی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1368/ کتاب «بازسازی و سازندگی»

"برای رهبری شرط مجتهدعادل کافی است" *** نامه امام به رئیس مجلس خبرگان

  • شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۶۸

ساعت نه ونیم صبح به مجلس رفتم. از اداره قوانین برای برنامه جلسات هیأت بازنگری قانون اساسی آمدند. آقایان [مجید] انصاری و [اسحاق] جهانگیری برای مشورت در مورد کاندیدای نمایندگی کرمان و تذکراتی درباره اصلاح قانون اساسی آمدند.

عصر جلسه هیأت رئیسه هیأت بازنگری برای بررسی شیوه اداره جلسات را داشتیم. ساعت پنج بعد از ظهر، جلسه اول هیأت در پارلمان تشکیل و چند ماده از آئین نامه تصویب شد. آنها افطار مهمان مجلس بودند.

شب جلسه سران قوا در دفتر من بود. درباره سفر آقای رئیس جمهور به چین و اهمیت تحکیم روابط با این کشور و طرح‌های مهم اقتصادی صحبت شد.

تلفنی با آقایان [بیژن نامدار زنگنه، محمد جواد ایروانی و بهزاد نبوی] وزیر نیرو،  وزیر اقتصاد و وزیر صنایع سنگین درباره موضوعات همکاری با شوروی صحبت کردم که زمینه را برای تصمیم نهایی در سفرم به این کشور آماده کنند. ساعت ده شب به خانه رسیدم.

نامه‌ای از امام خطاب به آقای مشکینی [رئیس مجلس خبرگان رهبری]  رسید که نظر  داده بودند لازم نیست رهبر مرجع باشد و کافی است که مجتهد عادل باشد. تعدادی از اعضای شورا نظرشان این است که نباید قید مرجعیت حذف شود، با این نامه لابد تغییر رای می‌دهند