خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1368/ کتاب «بازسازی و سازندگی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1368/ کتاب «بازسازی و سازندگی»

عضویت مهدوی کنی در شورای بازنگری قانون اساسی *** قرائت تلفنی حکم امام برای هاشمی

  • دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۶۸

 

دوشنبه 4 اردیبهشت  |     17 رمضان 1409                24 آوریل   1989

ساعت هشت ونیم صبح به مجلس رفتم. بیشتر وقت به انجام کارها گذشت. آقای [علی] آقامحمدی آمد. درباره گروه‌های مبارز عراقی مطالبی گفت و اجازه انجام مانور آنها را گرفت. خواستار پرداخت کمک بیشتر شد.

یکی از فرماندهان قرارگاه مبارزه با مواد مخدر آمد. گزارش کار داد و سلاح و هلی‌کوپتر و هواپیما و بی سیم خواست.

احمدآقا متن نامه امام به آقای رئیس جمهور مبنی برتشکیل مجمعی برای  اصلاح قانون اساسی را تلفنی خواند و مشورت کرد. مجمع تشخیص مصلحت و هیأت رئیسه خبرگان و پنج نفر نماینده و آقایان [محمدرضا] مهدوی‌ کنی و [احمد] آذری [قمی] و [حسن] حبیبی

عصر آقایان فوادکریمی و طباطبائی آمدند. برای راه انداختن آموزش تعاونی رزمندگان برای کشت و صنعت نیشکر درخوزستان کمک خواستند. آقایان محسن رضایی و عبدالله نوری برای مشورت در سازمان سپاه و استمداد در جبران کسر بودجه آمدند. [جواد] اقبالی‌پور و ورزدار برای برنامه سفر به بندرعباس جهت شرکت در مراسم مانور نیروی دریایی آمدند.

به خانه آمدم. افطار مهمان داشتیم؛ عده زیادی از بستگان بودند. فتانه و مریم را عفت پاگشا و دعوت کرده بود. شب آیت‌الله خامنه‌ای تلفنی خواست که فردا پنج نفر نماینده مجلس را برای شرکت در اصلاح قانون اساسی انتخاب کنیم.

آقای [علی محمد] بشارتی [قائم مقام وزیر امور خارجه] اطلاع داد که مذاکرات با عربستان سعودی در عمان نتیجه بخش بوده است. آنها با تظاهرات سیاسی در حج به شکل کنترل شده موافقت کرده‌اند و در خصوص تعداد حجاج،  با یکصدهزار نفر موافقند؛  قرار شد مذاکرات را تا نتیجه کامل ادامه دهند.