خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1368 / کتاب «بازسازی و سازندگی»

خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1368 / کتاب «بازسازی و سازندگی»

مصاحبه رادیو تلویزیونی هاشمی در مهرآباد *** افتتاح فاز اول گازی منطقه کنگان

  • جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۶۸

 

جمعه 20 بهمن    |     13 رجب 1410                          9 فوریه  1990

ساعت یک ربع به هشت به فرودگاه [مهرآباد] رفتم. یکسره به کنگان پرواز کردیم. آقایان [غلامرضا] آقازاده، [محسن]  نوربخش، [اکبر] ترکان، [عبدالحسین] وهاجی و [علی] شمخانی و ... همراه من بودند. ساعت یک ربع به ده، وارد فرودگاه کنگان شدیم.

با هلی‌کوپتر از هوا منطقه را دیدیم. یک چاه گاز و یک مرکز تفکیک و  واحد اول از فاز اول افتتاح شد. فاز اول، چهار واحد دارد که هر واحد، ده میلیون متر در روز گاز تصفیه می‌کنند. تعداد 24 چاه هم دارد که هر چاه، دو میلیون متر گاز می‌دهد. با اتومبیل قسمت‌های مختلف را گشتیم و در هر قسمت توضیحات گرفتیم. 

سر میز ناهار، استاندار و بخشدار جم و ریز [از توابع بندر کنگان]  و امام جمعه کنگان مسائل منطقه و نیازها را گفتند و تصمیمات برای رفع محرومیت‌ها گرفته شد.

پس از نماز و استراحت، برای کارکنان صحبت کردم سپس با یک هلی‌کوپتر به قسمت ریز رفتیم. به مرکز جم رفتیم و در اجتماع پرشور مردم شرکت و صحبت کردم. ساعت پنج و ربع به سوی تهران پرواز نمودیم. در راه با وزرا درباره راه رفع موانع اداری و اجرایی برنامه پنج‌ساله و طرح‌های مهم مذاکره شد. در فرودگاه [مهرآباد] تهران، مصاحبه رادیو تلویزیونی انجام شد. ساعت هفت و نیم به خانه رسیدم.