خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1368/ کتاب «آرامش بعد از طوفان»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1368/ کتاب «آرامش بعد از طوفان»

محتشمی پور به وزارت کشور نزدیکتر شد *** کروبی جانشین هاشمی در مجلس شد

  • چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۶۸

 

چهارشنبه 25 مرداد  |     13 محرم 1410             16 آگوست   1989

در اثر سونای دیشب کمی بهتر بودم. کمی پیاده روی و ورزش و استماع اخبار داشتم. [جورج] بوش [رئیس جمهور آمریکا] گفته که سیاست آمریکا در آینده خصومت با ایران نیست. ساعت هشت و نیم به مجلس رسیدم. به دفترم رفتم.  به مذاکرات مجلس رادیوگوش دادم. انتخابات برای رئیس انجام شد. آقای [مهدی] کروبی با 145 رأی در مقابل 92 رأی آقای [علی‌اکبر] ناطق نوری انتخاب شد. آقای [محمد] اشرفی اصفهانی آمد. درباره وزارت کشور به حمایت از آقای محتشمی صحبت کرد. آقای [محمد] میرمحمدی برای امور دفترم در ریاست جمهوری آمد.

آقای نخست وزیر آمد و برای کسری بودجه بنیاد جانبازان استمداد کرد و برای مشاورت و گرفتن حکمی از من اظهار آمادگی کرد. دکتر [هادی] منافی [رئیس سازمان حفاظت محیط زیست] آمد و برای تقویت محیط زیست استمداد کرد. عصر با محافظان مجلس برای خداحافظی جلسه داشتم. مسئول حراست آمد. از سوء استفاده بعضی از کارکنان مجلس گفت که گفتم پیگیری شود.

کمیسیون آموزش عالی برای سفارش آقای دکتر [محمد] فرهادی آمدند. عده‌ای از نمایندگان به طور متفرق برای مسائل کابینه و وزرا آمدند. آقای [جواد] اژه‌ای داماد آقای بهشتی برای ابراز آمادگی برای همکاری آمد. شب به سونای مخابرات رفتم و به خانه آمدم.

یاسر در کنکور نفر 96 در سهمیه رزمندگان شده است. اهل خانه خوشحال‌اند. آقای [حسین] مرعشی استاندار کرمان برای امور امنیتی آمد. از ضعف کمیته و عدم هماهنگی سپاه مطالبی گفت و برای رفتن به سیستان و بلوچستان [به عنوان استاندار] اظهار آمادگی کرد.