خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

گزارش ولایتی از سفر پاریس چه بود؟ *** توضیحات اکبر ترکان در ماشین هاشمی

  • سه شنبه ۲۰ دی ۱۳۶۷

 

سه‌شنبه 20 دی   |   2 جمادی الثانی 1409                   10 ژانویه 1989

ساعت هشت و نیم صبح به سمینار عقیدتی سیاسی وزارت دفاع رفتم. بعد از مراسم، برای آنها در خصوص ضرورت تفاهم و هماهنگی بخش‌ها و مدیریت‌ها سخنرانی کردم. آقای [اکبر] ترکان همراه من در ماشین به مجلس آمد. درباره تشکیل مجمع عمومی برای صنایع نظامی ارتش و سپاه و برای هماهنگی آنها توضیحاتی داد.

فرماندهان سپاه آمدند. درباره بودجه و ادغام ارتش و سپاه و خرید موشک سام مطالبی داشتند. [مسعود روغنی زنجانی] وزیر برنامه و بودجه و [عطاءالله] مهاجرانی [معاون حقوقی نخست‌وزیر] آمدند. درباره کیفیت طرح اصلاحیه بودجه گفتند و نظر دادند که مصلحت نیست در جلسه علنی مطرح کنند و خواستار جلسه سری شدند.

عصر [اعضای] هیأت رئیسه سازمان اقتصاد اسلامی آمدند. توضیحاتی درباره عملکرد صندوق‌های قرض‌الحسنه دادند و خواستار شرکت من در سمینار سراسری‌شان شدند. آنها از تبلیغات علیه صندوق‌های قرض الحسنه گله داشتند. دو نفر از سازمان انرژی اتمی آمدند. از عملکرد رئیس سازمان انتقاد داشتند. دکتر ولایتی آمد. گزارش سفر پاریس را داد. معتقد است خوب عمل شده.

سرشب اعضای کمیسیون برنامه آمدند. از تصویب کلیات تغییر ترکیب کمیسیون برنامه و بودجه گله داشتند و خواستار حمایت از عدم تصویب در شور دوم شدند. طرح این است که از 19 کمیسیون مجلس، 19 نفر در بررسی برنامه و بودجه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شوند.

شب به مجمع تشخیص مصلحت رفتم. تمرکز اطلاعات در دستور بود که بخشی از آن تصویب شد. آقای [موسوی] جزایری از اهواز تلفنی اطلاع داد که جمعی از مردم و مسئولان به عنوان اعتراض به عملکرد [آقای محسن میردامادی] استاندار [خوزستان] در منزل ایشان تحصن کرده‌اند. قرار شد نخست وزیر در سفر فردا به خوزستان رسیدگی کنند. دیر وقت به خانه رسیدم.