خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

در جلسه فرماندهان نزاجا با هاشمی چه گذشت؟ *** تاکید هاشمی بر پرداخت ۵ میلیارد تومانی به سپاه

  • جمعه ۲۷ آبان ۱۳۶۷

 

جمعه 27 آبان 1367   |   7 ربیع‌الثانی 1409               18 نوامبر 1988

ساعت پنج و نیم صبح بیدار شدم. نماز و استماع اخبار و یادداشت خاطرات و خواندن نامه‌ها انجام شد. ساعت هشت صبح به گلف رفتیم و تا ظهر با فرماندهان سپاه درباره وضع خطوط دفاعی جنوب و نیازهای یگان‌ها مذاکره کردیم. کمبود سوخت و وسائل مهندسی،

  

 

 

نامه‌ها انجام شد. ساعت هشت صبح به

 

مواد غذائی، لباس و... به خاطر کمی اعتبار پیش آمده. قرار شد پنج میلیارد تومان، سریعاً به سپاه پرداخت شود. معاونت‌های مالی و پشتیبانی هم آمده بودند[1].

پس از ناهار با [آقایان روغنی زنجانی و بهزاد نبوی] وزرای برنامه و بودجه و صنایع سنگین و سایر حضار درباره تأثیر مثبت آزادی‌های اقتصادی در رونق کشور مذاکره شد. و همچنین در خصوص احیاء نخل‌های جزیره آبادان و اروند، مقرر شد که به روستائیان اجازه رفتن به منطقه برای رسیدگی به نخل‌ها داده شود و روستاهای شرق بهمن شیر و دو طرف کارون تا حسینیه، اجازه مراجعت به روستاها را بدهند. روستاهای شرق بستان را هم آزاد بگذارند و سدهای خاکی روی بهمن شیر را کم کنند و جهاد برای اصلاح نخل‌ها اقدام نماید.

عصر هم با یگان‌های سپاه مذاکره کردیم و تقریباً تکرار حرف‌های صبح بود. شب در جلسه فرماندهان قرارگاه جنوب نزاجا در زرگان مذاکره کردیم. صد میلیون تومان به یگان‌های نزاجا برای مخارج فوری یگان‌ها پرداختم. شب را در زرگان ماندم.