خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1367/ کتاب «پایان دفاع ، آغاز بازسازی»

یک دوره آموزشی متفاوت برای هاشمی *** پیگیری هاشمی برای ساخت منازل سپاه

  • جمعه ۱۹ فروردین ۱۳۶۷

 

جمعه 19 فروردین  |   20 شعبان 1408                         8 آوریل 1988

در منزل بودم.  فقط برای رأی دادن به بیرون رفتم. یاسر هم همراه من آمد. برای یاسر که با عصا آمده بود، خبرنگاران ابراز احساسات کردند. محسن استفاده از کامپیوتر را یادم داد. گزارش‌ها از حوزه‌های رأی‌گیری [انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی] می‌گوید که مراجعه مردم خوب است. عصر هجوم مردم بیشتر شد. عراق دیروز و دیشب جنگ شهرها را برای ترساندن مردم و فرار از شهرها و خلوت شدن محل‌های رأی‌گیری ، داغ کرد.

هواپیماربایان فشار زیادی برای رفتن از ایران می‌آورند. تلفنی با سران قوا مشورت شد. همگی موافق رفتن بودند. آقای معیری [معاون سیاسی نخست وزیر]  از مشهد گفت نظر هیأت هم این است که اجازه بدهیم بروند. بالاخره عصر پرواز کرد و رفت. شب اطلاع رسید، که نتوانستند در بیروت بنشیند. در لارناکای قبرس نشسته اند.

آقای [ ابوالفضل] توکلی‌بینا [مسئول بخش ساختمان بنیاد مستضعفان] آمد و گزارشی از کار ساختمان منازل سپاهیان و همچنین تشکیلات صنایع نظامی سپاه در اصفهان داد  . آقای  [سیدعلی اکبر ] محتشمی وزیر کشور از نتایج انتخابات امروز ابراز رضایت کرد.

ساعت یازده شب ،  مهدی از جبهه به خانه آمد. چون با ماشین آمبولانس آمده بود، محسن خیال کرده بود که مجروح است. احوالپرسی مختصری کردیم و خوابیدیم.