خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

متن جواب امام به نامه سران سه قوه چه بود؟ *** درخواست از هاشمی برای پذیرش پیشنهاد روسها

  • شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۶۶

 

شنبه 17 بهمن  |    17 جمادی الثانی 1408                 6 فوریه 1988

ساعت نه صبح به مجلس رسیدم. در شمیران برف می‌بارید و در شهر آفتاب است. آقای [محمد جواد]  لاریجانی [معاون وزیر امور خارجه]  آمد. گزارش وضع در شورای امنیت در رابطه با قطعنامه 598 را گفت. مدعی است فقط آمریکا و فرانسه روی تحریم ایران کار می‌کنند. روس و چین موافق نیستند و انگلیس‌ اصراری ندارد.  مجموعاً وضع ما را در آنجا، بهتر از گذشته می‌داند و درباره قبول پیشنهاد شوروی در خصوص دخالت ایران برای حل مشکل افغانستان پرسید. گفتم موافقم و بهتر است کار از جلسه سه جانبه پیشنهادی لیبی شروع شود.

آقای [میرغفار] سجادی نژاد، از کمیسیون اصل 90 آمد. راجع به ضعف های قوه قضائیه گفت و مواردی ارائه داد. آقای [محمد] خزاعی منشی هیأت رئیسه آمد. از حرکات کارکنان روابط عمومی در مقابل آقای [سیدحسین] موسویان گله داشت. در کارکنان جدید معارضه خطی وجود دارد.

آقای [ارسلان]  صفائی نماینده باختران آمد. از حاکمیت اصفهانی‌ها در باختران گله داشت و برای برگرداندن اسم سابق - کرمانشاه -  امضاء جمع کرده است و همین مسأله باعث اختلاف در منطقه شده است.

آقای مدنی از حقوقدانان شورای نگهبان آمد. پیشنهاد داشت، من با فقهای شورای نگهبان، جلسات خصوصی و دوستانه داشته باشم، برای آشنا شدن بیشتر آنها با مشکلات کشور که در نتیجه در آرای آنها تعدیلی به وجود آید.

با احمدآقا درباره متن جواب امام به نامه سران سه قوه در مورد مرجع تشخیص احکام ولایتی مذاکره کردم.