خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

تغییر زمان جلسات هفتگی سران قوا *** واکنش رسانه‌های غربی به تغییر وصیتنامه امام

  • شنبه ۲۱ آذر ۱۳۶۶

 

شنبه 21 آذر   |   20 ربیع الثانی 1408                                    12 دسامبر 1987

تا ساعت نه صبح در منزل کارکردم و به اخبار گوش دادم. به مجلس آمدم. گزارش‌ها را دیدم. تفسیرهای مغرضانه‌ای پیرامون تغییر وصیت نامه امام شروع شده و بیشتر بر محور تضعیف آیت‌الله منتظری و القاء اختلاف است.

تا عصر در دفترم کار کردم. آقای قادری [نماینده پیرانشهر] آمد و از همکاری سپاه با بارزانی‌ها و پیشرفت کار اظهار رضایت کرد و گفت کردها با انقلابند.

پیام تلویزیونی برای [نشست] انجمن های اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا پر کردم. آنها خواسته بودند که پیام با تصویر و صدای خودم باشد. در گذشته معمولاً پیام کتبی می‌دادم. جمعی از مسؤولان قرارگاه قدس که به امر اعزام نیرو می‌پردازند، آمدند. گزارش پیشرفت کار و نتایج اقدامات جدید‌‌ و برنامه به سوی کربلای دو را دادند و نیازها را گفتند. نسبتاً خوب است، ولی ثبت نام و نوبت بندی برای اعزام، در حد مطلوب نیست.

جلسه سران قوا در دفتر آقای [میرحسین موسوی] نخست وزیر بود. وقت جلسه را از روز یکشنبه و چهارشنبه به روز شنبه و دوشنبه تغییر داده‌ایم. آقای [حمید] انصاری [رئیس کمیسیون مرکزی مبارزه با افزایش قیمت‌ها و کنترل تورم] همراه با گروه کنترل قیمت ها و اجرای تعزیرات حکومتی آمدند. گزارش پیشرفت کار را دادند. آنها راضی‌اند و می‌گویند تورم را مهار کرده‌اند و برای [کنترل قیمت] چند قلم دیگر [کالا] استجازه نمودند. آقایان کنگرلو و معیری گزارش کار با فرانسه را دادند و برنامه‌های آینده تعیین شد؛ کار مجموعاً پیشرفت خوبی دارد و دو طرف می‌خواهند روابط را عادی کنند. شب به خانه آمدم.