خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1366 / کتاب «دفاع و سیاست»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1366 / کتاب «دفاع و سیاست»

اصابت موشک به کشتی آمریکایی در بندر کویت *** دستور هاشمی برای جنگ روانی در بغداد چه بود؟

  • پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۶۶

 

پنجشنبه 23 مهر   |   20 صفر 1408                             15 اکتبر 1987

             

اول وقت برای دیدار از کاخ گلستان رفتم. تاکنون نرفته بودم. دو ساعت طول کشید. تالارها و تزئینات و اشیاء و فرش های موجود و هدایای سلاطین قدیم به سلاطین قاجار جالب است. کتابخانه کتاب های خطی که در حدود سه هزار جلد است و مخزن آلبوم عکس ها که حدود هشت هزار عکس از زمان قاجار دارد و موزه چوب و چیزهای دیگر که نسبتاً خوب هم نگهداری شده است. از مهندس [مهدی] حجت [رئیس سازمان میراث فرهنگی] خواستم که موزه را برای بازدید عمومی دایر کند.

از آنجا به جلسه شورای‌عالی پشتیبانی جنگ رفتم. چند مصوبه داشتیم و سمینار را یک هفته به تاخیر انداختیم. ظهر به دفترم آمدم. در گزارش‌ها آمده بود که امروز صبح موشک به یک کشتی نفتی آمریکایی که در لیبریا ثبت شده، در بندر نفتی الاحمدی کویت خورده است. خبر خوبی است و انتقام مناسبی از آمریکا و کویت است. باید منتظر عواقب آن بود.

آقای سنجقی آمد و پیشنهاد آورد که در 25 مهر که روز سرشماری عمومی عراق است و اعلام کرده‌اند مردم از خانه‌ها بیرون نروند، با تهدید موشکی، در برنامه آنها اخلال کنیم. عصر ستاد قرارگاه خاتم جلسه داشت. وضع خلیج‌فارس بررسی شد. آقای صیاد شیرازی گزارش وضع دفاعی جزایر خلیج‌فارس را در مقابل حمله احتمالی آمریکا داد. نقاط ضعفی دارد که باید اصلاح شود. دستور جنگ روانی علیه عراق، برای اختلال در سرشماری 25 مهر آنها دادیم.