خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1366/ کتاب «دفاع و سیاست»

چرا هاشمی به حزب جمهوری‌ کم می رفت؟ **** پیغام ویژه روسها به هاشمی

  • دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۶۶

 

دوشنبه 7 اردیبهشت | 28 شعبان 1407 27 آوریل 1987

تا ساعت هشت و نیم صبح در منزل کار کردم. ساعت نه به مجلس رسیدم. از جبهه سراغ گرفتم. ] امر[ مهمی روی نداده است. آقای صیاد شیرازی آمد. از ] منطقه عملیاتی[ کربلای 10 می‌آید. گزارش مثبتی داد. راضی است که او را به مشورت گرفته‌اند. تأکید دارد که ارتش هم فعال شود.

اعضای کمیسیون خرید اسلحه آمدند. گزارش کار دادند و پیشنهادهای اصلاحی و تمرکزی داشتند. آقایان ] موسی[ خّیر و خسروی آمدند. خواستار اجازه سفر به «برنادو» شدند. ] آقای خیّر[ متهم است که با دادن بمب‌های ناقص، باعث سقوط هواپیمای جنگی ما در آزمایش بمب شد؛ پرونده‌اش در دادگاه است.

آقای ریاضی مدعی است که روس‌ها، فردی را برای مذاکره درباره آینده عراق بعد از صدام معرفی کرده‌اند و خواستار تضمین پرداخت ‌بدهی‌های روس ها و حسن روابط با آنها هستند. این ادعا با عملکرد فعلی روس‌ها که در جهت ابقای صدام است، نمی‌سازد.

دکتر ]عبدالله[ جاسبی آمد. گزارش وضع دانشگاه آزاد اسلامی را داد و خواست که من بیشتر به حزب جمهوری اسلامی برسم. گفتم دارد یک بعدی می‌شود و برای من مشکل است که در این وضع همکاری کنم.

عصر در مراسم بزرگداشت شهید مطهری در دانشگاه تهران شرکت کردم. پیش از - مغرب در منزل، ] سرهنگ حسنی سعدی[ فرمانده نیروی زمینی را پذیرفتم. برنامه عملیات نزدیک آینده ارتش را گفت. شب، وضع جبهه را تلفنی جویا شدم؛ تغییری پیش نیامده است.