خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

تماس هاشمی با نخست وزیر درباره نماز جمعه *** اصابت موشک عراقی به کشتی ایرانی در خارک

  • دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۶۴

    پیش از ظهر خدمت امام رفتم. گزارش وضع جبهه و سپاه و ارتش را دادم. امام از سخنان پیش از دستور نمایندگان در مورد سرزنش ادارات و مجریان ناراضی بودند و پیغام دادند که نماینده‏ها این قدر بدگویی نکنند؛ مخصوصاً از اتهام رشوه و رابطه به جای ضابطه که موارد نادری دارند و زیاد گفته می‏شود و خوراک به دشمنان می‏دهد.

    تلفنی با نخست‏وزیر درباره کمک به نماز جمعه تهران، وزرای جدید و با آقای رئیس‏جمهور درباره مقابله به مثل در زدن کشتی‏ها صحبت کردم. آقازاده اطلاع داد که یک کشتی در اسکله تی جزیره خارک موشک خورده است.

    شب آقای شمخانی آمد. گزارش خوش بینانه‏ای از عملیات آینده داد و برای رفع مشکل اختلاف با بسیج کمک خواست و برای مهندسی جبهه‏ها، هزار دستگاه کمپرسی خواست. به نخست‏وزیر گفتم کمک کنند. به [آقای روغنی زنجانی] وزیر برنامه وبودجه گفتم عقب افتادگی فوق‏العاده جنگی رزمندگان را تأمین نماید.

    آقای محمد علی انصاری آمد و راجع به اختلافات خطی کرمان مشورت کرد. از پیرانشهر آقای قادری، نماینده مجلس، اطلاع داد که سمیناری توسط ضدانقلاب در نقطه‏ای مرزی منعقد شده است. آخر وقت قرارگاه حمزه اطلاعات دقیق‏تری را داد و معلوم شد امروز آخر این سمینار بوده است.