خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1364 / کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1364 / کتاب «امید و دلواپسی»

توصیه هاشمی به سپاه درباره لبنان *** حضور امام و غیبت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه سران قوا

  • چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۶۴

    در منزل ماندم. آثار سرماخوردگی هنوز باقی است. چند روز خاطرات عقب مانده را نوشتم ولی مختصر گزارش‏ها را خواندم. به آقای [محسن]رضایی گفتم خوب است سپاه در لبنان تلاش کنند تا سرنخی از عوامل گروگان‏گیری آمریکایی‏ها پیدا کنند که در مقابل آزادی اسرای لبنانی در اسرائیل و نجات گروگان‏ها کمک کنیم.

    عصر آقای ری‏شهری وزیر اطلاعات آمد و گزارشی از دستگیری عناصر منافق که قصد خرابکاری در انتخابات داشتند، من جمله بازداشت سه تیم عملیاتی آر. پی. جی را داد. آقای محسن رضایی تلفنی خواست که به اخبار عملیات قرارگاه حمزه که اخیراً علیه ضدانقلاب کردستان با موفقیت انجام شده، توجه شود.

    محمد کارگرمان از نوق [رفسنجان] آمد و مقداری پسته تازه آورد و از اوضاع آنجا راضی است. شب مهمان احمدآقا بودیم. امام هم در جلسه شرکت کردند. آقای خامنه‏ای به خاطر آمدن والدینشان نیامدند. بیشتر بحث‏ها بر سر نخست‏وزیر آینده و اختلاف نظر بین آقایان خامنه‏ای و مهندس موسوی بود ولی به نتیجه‏ای نرسیدیم. آیت‏الله خامنه‏ای تمایلی به نامزد شدن در انتخابات [ریاست جمهوری] هم نداشتند و با اصرار من و دوستان دیگر پذیرفتند و طبعاً توقع دارند در این شرایط کمک کنیم. دیر وقت برای خواب به خانه آمدم.