خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

گزارش ری‌شهری به هاشمی از تسلط کامل وزارت اطلاعات *** تلاش برای انتساب اغتشاشات کویت به ایران

  • شنبه ۲۹ تیر ۱۳۶۴

    در منزل بودم. شورای سرپرستی [صداوسیما] جلسه داشت. آقای [محسن]دعاگو [عضو شورا] کسالت دارد و بستری است. مقداری درباره عدم اجرای مصوبات شورا توسط سازمان صداوسیما بحث شد. برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، قرار شد هدف تشویق مردم به شرکت در انتخابات باشد.

    عصر آقای سید محمد هاشمی آمد و از ضعف‏های اجرائی صداوسیما گفت و سپس آقای [عبدالمجید] معادیخواه آمد و در مورد برنامه و مخارج بنیاد تاریخ مذاکره کرد. آقای رفیق‏دوست هم درباره بودجه سپاه برای جنگ و خریدهای نظامی مراجعه کرد و آقای امیر عراقی در خصوص برخورد ضعیف متصدیان بانک و بازرگانی و وزارت نفت در فروش نفت به ژاپن گفت.

    آقای ری‏شهری [وزیر اطلاعات] می‏گوید تسلط کامل به فعالیت‏های مخرّب منافقین دارند و گفت این روزها مواد منفجره زیادی کشف کرده‏اند که بیشتر آن از سلطنت طلبها بوده است. او اطلاع داد که آقای شریعتمداری تقاضا دارد که اجازه رفت و آمد به منزل عده‏ای از افرادی که اسامی آنها را داده بدهند.

    شب گزارش‏ها را خواندم که مطلب مهمی ندارد. به نظر می‏رسد دشمنان ما روی حامی تروریست معرفی کردن ایران در منطقه کار می‏کنند و می‏خواهند اغتشاشات کویت، پاکستان و انفجارهای پاکستان و کویت را به ایران نسبت بدهند.