خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

گزارش صادق طباطبایی به هاشمی *** ملاقات حاج احمد آقا با هاشمی

  • سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۶۴

    ساعت هفت و نیم صبح با صدای شلیک ضدهوایی‏ها بیدار شدم. معلوم شد سه هواپیمای میگ 25 آمده و سه بمب در اطراف گیشا انداخته‏اند که یک لوله آب ترکیده و یک خانه نیمه ساز خراب شده است، اما تلفات جانی نداشتند. با سرهنگ ترابی [مسئول دفتر مشاورت امام در ارتش] درباره کیفیت دفاع هوایی صحبت کردم، چون به نظرم رسید مسامحه شده است. با زده شدن سایت‏های نخجیر و آبدانان هم این مطلب تاًیید می‏شود که باید باز خواست نمائیم. با آقای خامنه‏ای در این خصوص مذاکره کردم که پیگیری نمایند.

    حاج احمدآقا آمد و درباره بنیاد مستضعفان که حاضر نیست بعضی از رقبات را به سازمانهای خیریه دیگر واگذار کند و شورای عالی قضائی که اجازه داشتن زندان به وزارت اطلاعات نمی‏دهد و مسأله جنگ مذاکره کردیم.

    آقای صادق طباطبائی آمد و درباره پس گرفتن حدود یازده میلیون فرانک سوئیس دیگر از وجه کلاهبرداری شده در معامله تانکها و همچنین پیشرفت کار پرونده ادعا علیه شرکت بیمه لویدز گزارشی داد. برای تحویل پولهای گرفته شده نامه‏ای به شورای عالی دفاع نوشته است. گزارشها را از مجلس آوردند. عراقیها به شهرهای آبادان، اندیمشک، سردشت، ایلام و باختران حمله کرده‏اند. به نظر می‏رسد با همکاری ابر قدرتها توطئه عمیقی به منظور به سازش کشاندن ایران و شاید هم بیشتر طراحی شده است.