خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

  • پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۶۴

 پنجشنبه 2 خرداد 1364   2 رمضان 1405   23 MAY 1985

    بعداز سحری و نماز صبح به مجلس رفتم. در جلسه علنی، کلیات لایحه وزارت صنایع سنگین تصویب و جناحی از مجلس متحمل شکست شد. آنها در نطق‏های پیش از دستور جوسازی کردند، ولی به ضررشان شد.

    چند نفر از کارکنان - از خانمهای مؤمن مجلس - ظهر به دفترم آمدند و از خانم‏های غیر مؤمن که بیرون از مجلس حجاب را مراعات نمی‏کنند، شکایت کردند؛ گفتم که در این مورد فکری می‏کنم. عصر شخصی به نام آقای سروری آمد و نوعی لباس ضدآتش را که به ادعای او در [سازمان آتلانتیک شمالی] ناتو به کار می‏رود، برای استفاده نظامیان ما عرضه کرد. او مدعی بود که قبلاً موضوع را به سپاه گفته، اما توجه نکرده‏اند. آقای صفا همراه او نیز شرحی از ساختن مدرسه علمیه در محل آرامگاه [رضا شاه] پهلوی [در شهرری] داد.

    آقای [علی]فلاحیان [معاون وزیر اطلاعات] آمد و ضمن گزارش پیشرفت کار وزارت اطلاعات، مشکل تداخل وظایف با دیگران را مطرح کرد. دو نفر از انجمن اسلامی وزارت علوم آمدند و شکایت داشتند. [پسرم]محسن آمد و برای احتیاجاتش از من پول گرفت.

    موقع افطار آقای خامنه‏ای آمدند و درباره جنگ بحث کردیم و تصمیماتی گرفتیم. شب به عیادت آقای ربانی [املشی] رفتم. حالشان خوب نبود. آخر شب به خانه آمدم. بچه‏ها هم از مهمانی رسیدند.