خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

  • سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۶۴

 سه شنبه 31 اردیبهشت 1364   30 شعبان 1405   21 MAY 1985

    صبح زود به مجلس رفتم. در جلسه علنی لایحه وزارت صنایع سنگین مطرح بود، اما تمام نشد. آقای صالحی نماینده اصفهان به عنوان اخطار مطلبی گفت که باعث رنجش شورای نگهبان شد و سپس عذر خواهی کرد. ظهر کارکنان بازنشسته مجلس آمدند و خواستار اضافه شدن حقوق بودند. مدیر کل روابط عمومی[مجلس] برای کارهای اداری آمد. از کار پردازان ناراضی است.

    عصر برای جمعی از دانشجویان مدد کار اجتماعی سخنرانی کردم. شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشت. در این جلسه درباره کیفیت گزینش استاد و شورای مرکزی، بحث تکمیل شد و برسر تعیین رئیس دانشگاه تهران به توافق نرسیدیم. وزیر علوم آقای [دکتر علی] شریعتمداری را می‏خواهد و اکثریت اعضاء دکتر [محمد]فرهادی را می‏خواهند. بعداز جلسه با نخست‏وزیر و رئیس‏جمهور درباره تکمیل کابینه و مسائل جنگ حرف زدیم.

    امروز عراق به نیروگاه زرگان در اهواز و تلمبه خانه تنگه فنی در لرستان حمله کرده و قرار است مقابله به مثل نمائیم. شب به خانه آمدم. رئیس مجلس مجارستان هم کتباً از من برای دیدار از آن کشور دعوت کرده است. گفتم خبر آن به رسانه‏ها داده شود. [آقای صلاح زواوی] سفیر فلسطین در پیامی برای خاموش کردن جنگ بین نیروهای جنبش امل و فلسطینی‏ها در اردوگاههای فلسطینی در لبنان استمداد نمود.