خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۴/ کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۴/ کتاب «امید و دلواپسی»

جلسه‌ هاشمی رفسنجانی با نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور، درباره جنگ و همکاری سپاه و ارتش

  • تهران
  • سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۶۴
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره ضوابط و شیوه گزینش اساتید دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری شد.

 سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1364 هجری شمسی، مطابق با   23 شعبان 1405 هجری قمری و 14 مه (MAY) 1985 میلادی

    بعد از نماز و ورزش به مجلس رفتم. در گزارش‌ها دیدم که عراق مدعی است یک کشتی را در خلیج‌فارس زده است، ولی خبر درست نیست. اصلاح طرح اراضی مزروعی در دستور کار مجلس بود که قسمتی از آن اصلاح شد و برخوردهای مزاحمی از طرف بعضی نمایندگان داشتیم و لایحه تشدید مجازات سوءاستفاده‌های مالی در شور اول تصویب شد. در تنفس و ضمن جلسه و پیش از آن، مراجعات زیادی از طرف نمایندگان داشتم.

    ظهر آقای صیاد [شیرازی] آمد. او تقریباً در اجرای طرح خود به بن‌بست رسیده و چاره‌جوئی می‌کرد. اخوی احمد از رفسنجان آمده بود؛ با جمعی از کارکنان [مس] سرچشمه عازم جبهه‌اند. در مورد مزاحمت [سازمان] محیط‌زیست رفسنجان درباره شهرک کارکنان سرچشمه و خانه پدری‌مان در بهرمان نوق صحبت شد.

    آقای [غلامرضا] آقازاده مشاور نخست‌وزیر آمد. اطلاع داد که کره شمالی هم پیشنهاد فروش موشک‌های دوربرد زمین به زمین و هوا به زمین داده است. عصر آقای حجازی معاون وزیر اطلاعات آمد و گزارشی از فعالیت‌های برون‌مرزی داد.

    در جلسه سه‌شنبه نمایندگان، درباره علت مسافرتم به خارج توضیحاتی دادم. در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، درباره ضوابط و شیوه گزینش اساتید دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری شد و رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان هم انتخاب شد. شب در جلسه‌ای با حضور نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور، درباره جنگ و همکاری سپاه و ارتش بحث کردیم و قرار شد [آقای سید محمد خاتمی] وزیر ارشاد [اسلامی]، شش میلیون تومان برای مخارج بنیاد تدوین تاریخ [انقلاب اسلامی]، در اختیار بنیاد قرار دهد.