خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

  • سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۶۴

سه شنبه 20 اسفند 1364   29 جمادی الثانی 1406   11 MARCH 1986

    بحث بودجه بالاخره تمام شد و اصلاحیه بودجه سال گذشته مطرح شد. بعضی‏ها معتقدند که متمم است، نه اصلاحیه. در تنفس مراجعات زیادی داشتم. ظهر نماینده‏های صنف فرش آمدند و برای کارهای صادرات فرش استمداد کردند. آقای میرزایی نماینده فلاورجان آمد. از فعالیت‏ها و شبکه بندی نیروهای مخالف دولت اظهار نگرانی کرد و پیشنهاد دلجویی از سازمان آزادیبخش فلسطین را داشت. جمعی از نمایندگان نامه‏ای به محضر امام فرستادند و درخواست اجازه حضورشان در جبهه را دادند.

    عصر در [جلسه] شورای انقلاب فرهنگی شرکت کردم. در شرایط گزینش دانشجویان دوره فوق لیسانس اصلاحاتی در جهت سخت‏گیری انجام شد. درباره دانشگاه آزاد اسلامی بحث شد. تندروها با توسعه آن مخالفند. ادامه بحث به جلسه بعد موکول گردید. مادر شهیدی مبلغی فرستاده و گفته نذر کرده برای هر هواپیمای عراقی که ساقط بشود، مبلغی برای جبهه می‏پردازد.

    شب با آیت‏الله خامنه‏ای درباره جنگ و شرایط کلی کشور بحث کردیم. به خانه آمدم. در جماران و ارتفاعات برف باریده. این روزها بارندگی خوبی می‏شود. مجموعاً از این لحاظ سال خوبی است. دانشجوها و کارگران اعلان راهپیمایی به سوی سفارتخانه‏های عربستان و کویت برای محکوم کردن سیاستشان کرده‏اند که گفتم بهتر است به لانه جاسوسی آمریکا بروند؛ پذیرفتند.