خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

  • یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۶۴

یکشنبه 26 آبان 1364   4 ربیع الاول 1406   17 NOVEMBER 1985

    اول وقت به مجلس رفتم. در جلسه علنی لایحه حدود فعالیت بخش خصوصی مطرح بود، اما پیشرفت نکرد. مطالب خام و ناپخته‏ای دارد. انتخابات اعضای [مجلس در] شورای سرپرستی صدا و سیما را داشتیم که تمام نشد. عضو علی البدل انتخاب شد و عضو اصلی به مرحله بعد افتاد.

    ظهر در دفترم عقد ازدواج یک پاسدار را بستم و به گزارش آقای [اکبر] پرهیزکار کارپرداز مجلس گوش دادم. عصر آقازاده [وزیر نفت] آمد. گزارش وضع نفت و خارک و برنامه‏هایش را داد. آقای [حمید] میرزاده - که به جای آقازاده، معاون نخست‏وزیر در امور اجرایی شده - آمد و مشورت کرد. گروهی از دانش‏آموزان ساوه آمدند. برای آنها صحبت کردم و تشویق به تحصیل و تربیت اسلامی نمودم.

    سفیر استرالیا در تهران آمد و از توسعه روابط دو کشور گفت و ما را تشویق به تماس بیشتر با اعضای شورای امنیت سازمان ملل کرد. من هم ازموارد نقض اصول بین‏المللی از طرف عراق و از لزوم دفاع استرالیا از اصول بین‏المللی به خاطر ریاست شورای امنیت گفتم.

    در جلسه شورای مرکزی حزب [جمهوری اسلامی] شرکت کردم. بحث بر سر مدیریت روزنامه جمهوری اسلامی بود که مذاکرات به تلخی گرائید. شب با آیت‏الله خامنه‏ای درباره جنگ و فرماندهی نیروی هوایی و مسائل اختلاف خطی جاری بحث کردیم. قرار شد بحث را ادامه دهیم.