خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

  • یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۶۴

 یکشنبه 12 آبان 1364   19 صفر 1406   3 NOVEMBER 1985

    به مجلس رفتم. تا هنگام تنفس در جلسه ماندم. برای فرماندهان دوره دیده سپاه صحبت کردم. رئیس بیمارستان دکتر مجیبیان یزد آمد و برای رفع مشکلات استمداد کرد. عصر آقای [عبدالحسین] ساوه نماینده کرمان آمد و از اینکه در کرمان علیه آقای [مرتضی] فهیم شعار داده‏اند و به خاطر انتخاب استاندار کرمان بدون مشورت با آنها گله کرد. آقای حسین مرعشی هم که به جای آقای [حمید]میرزاده استاندار [کرمان] شده، آمد. سفارش کردم، سعی در جذب مخالفان کند.

    گروهی از دانش آموزان اعضای انجمن اسلامی آمدند و من برایشان صحبت کردم. آقای محمدی اردهالی رئیس اتحادیه ناشران آمد. از سخت‏گیری‏های وزارت ارشاد در تعیین قیمت کتابها و از عدم امنیت شغلی ناشران در اثر فتوای امام در لغو حق امتیاز طبع و نشر برای مؤلف شاکی بود.

    آقای رمضانی مسئول دادسراهای اقتصادی تهران آمد. درباره نحوه برخورد با مسائل مهم قضایی مربوطه مشورت کرد. شب به منزل آمدم. آقای آقازاده [وزیر نفت] تلفنی اطلاع داد که امروز دو مخزن نفت در جزیره خارک در اثر اصابت بمبهای عراقی آتش گرفته است.

    دکتر حسن روحانی و دکتر هادی آمدند و گفتند شورای امنیت سازمان ملل گویا قبول کرده که عراق را متجاوز بشناسد؛ البته به شرط شرکت ما در شورا. قرار شد در این درباره مشورت شود.