خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

  • سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۶۴

 سه شنبه 27 فروردین 1364   25 رجب 1405   16 APRIL 1985

    بعداز نماز به مجلس رفتم. در گزارشها مسأله مهمی نداشتیم. در جلسه علنی مجلس، طرح تمدید قانون آزمایشی وزارت صنایع سنگین مطرح بود. من از آن دفاع کردم و سرانجام تصویب شد، اما احتمالا شورای نگهبان بنا به ملاحظات سیاسی رد می‏کند. اساسنامه کمیته‏های انقلاب هم مطرح بود.

    ظهر آقای [حسینعلی]رحمانی نماینده بیجار و آقای [احمد]زمانیان نماینده نهاوند نزد من آمدند. با آنها به ترتیب درباره جنگ و امور حوزه انتخابیه خود و مشکلاتی که با مخالفان دارند، صحبت کردم. بسیاری از نمایندگان مشکل برخورد با مخالفان خود را دارند.

    عصر اعضای ستاد بزرگداشت معلم آمدند. برای آنها صحبت کردم. سپس شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشت. من به عنوان نایب رئیس شورا انتخاب شدم. از این انتخاب راضی نبودم. درباره جهاد دانشگاهی بحث شد ولی به تصمیم‏گیری نرسیدیم.

    قرار بود که امشب در جبهه حمله‏ای داشته باشیم. با آقای صیاد[شیرازی] صحبت کردم. معلوم شد که آن را به تأخیر انداخته‏اند. آقای سنجقی از جبهه آمده بود و نظرات فرماندهان سپاه را در مورد عملیات بیان کرد. آنها اعتراضاتی دارند و به همین دلیل، صیاد قانع شده است که عملیات را عقب بیندازد. با آیت‏الله خامنه‏ای درباره مشکلات جنگ و مشکل همکاری سپاه و ارتش و راههای احتمالی حل مشکل بحث شد، اما به جائی نرسیدیم. برای شام و خواب به مجلس آمدم.