خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1364/ کتاب «امید و دلواپسی»

  • سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۶۴

 سه شنبه 15 مرداد 1364   18 ذیقعده 1405   6 AUGUST 1985

    ساعت شش و نیم صبح به مجلس رفتم. در جلسه علنی چند دستور انجام شد. عده‏ای از نمایندگان به مکه رفته‏اند و اداره جلسه مشکل است، چون که موقع رأی‏گیری، نصاب حضور نمایندگان حاصل نمی‏شود. در مجلس زمزمه‏ای پیچیده که امام به آقای فخرالدین حجازی [نماینده تهران] گفته‏اند، مصلحت نمی‏دانند که [آقای میرحسین موسوی] نخست‏وزیر عوض شود و اختلاف شدیدی از این جهت در مجلس است.

    در تنفس برای جمعی از تماشا چیان که اصرار به ملاقات داشتند، صحبت کوتاهی کردم. عصر ملاقاتی با گروهی از حزب‏اللهی‏ها و خانواده‏های شهدای ایلام داشتم و برای آنها صحبت کردم. شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشت. بخشی از آئین نامه و شرایط دانشگاه‏های غیر دولتی را تصویب کردیم.

    شب با آقای خامنه‏ای جلسه‏ای طولانی داشتیم. درباره کابینه آینده، ایشان مایل نیست که مهندس موسوی [مجدداً] نخست‏وزیر شود. خط اقتصادی ایشان را قبول ندارند. از من توقع دارند که همراهی کنم. قرار شد ایشان این مسأله را با امام در میان بگذارند. مشکل را جدی می‏بینم؛ دو سلیقه در مورد وزرا و برنامه‏ها. [رئیس‏جمهور و نخست‏وزیر] در طول چند ماه گذشته، نتوانسته‏اند در مورد سه وزیر دفاع، برنامه و بودجه و راه و ترابری توافق نمایند. بعد از صرف شام به منزل آمدم.