خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

بی اطلاعی از مصطفی خامنه ای در جبهه ها *** ناراحتی رضایی از اختیارات صیاد شیرازی!

  • سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۶۳

    اول وقت، خبر دادند که یک موشک دیگر، به مناطق نظامی و حساس و استراتژیک بغداد زده شده. احمد آقا تلفنی گفت؛ خبرگزاریهای خارجی گفته‏اند که موشک امروز به مرکز صنعتی و نفتی »الدوره« در بغداد اصابت کرده است؛ مهم است. گفت که مصطفی فرزند آقای خامنه‏ای که در جبهه بوده، اطلاعی از ایشان در دست نیست. از فرمانده نیروی هوائی درباره خبر ساقط شدن هواپیمای عراقی در اطراف تهران و اصفهان، سؤال کردم؛ بالاخره معلوم شد که مصطفی سالم است و به تهران برگشته.

    قرار شد، شب برای اصلاح لایحه بودجه و تأمین نظرات شورای نگهبان، جلسه داشته باشیم. به مجلس رفتم، ولی چون نظر شورای نگهبان دیر رسید، جلسه به فردا موکول شد. احمد آقا هم همراه من آمد. در بین راه در بیمارستان از آقای ربانی [املشی] عیادت کردیم. حالشان بهتر [شده] است و خیال می‏کند که معالجه می‏شود.

    آقایان صیاد و محسن رضائی از جبهه آمدند و گزارش عملیات را دادند. باز هم [در مورد عملیات در جبهه‏ها] اختلاف نظر پیدا کرده‏اند. توفیق کم عملیات بدر و نیز تأخیرهای مکرر، معلول اختلاف نظر فرماندهان است.

    شب، در دفتر رئیس جمهور، جلسه‏ای برای عملیات تشکیل شد. نظر صیاد را تأیید کردیم و برای اجرای پیشنهادش، اختیارات را به او دادیم. آقای رضائی ناراحت شد. برای خواب، به مجلس رفتم.