خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

"شورای نگهبان دستور دهد کل ارتباط با تمام‌ دنیا قطع‌ شود! " *** پیغام تند امام به شورای نگهبان

  • یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۶۳

    تمام امروز، در منزل بودم. مجلس تعطیل است. بیشتر وقتم به مطالعه گذشت. پیش از ظهر، آقای [سیدمحمد] موسوی خوئینی‏ها آمد؛ راجع به کار تحریر زندگی‏نامه ائمه مذاکره کردیم. پیش از انقلاب با ایشان و جمعی دیگر، برای نوشتن تاریخی کامل و جامع برای ائمه، همکاری می‏کردیم که سالها متوقف مانده است. اخیراً دفتر تبلیغات [اسلامی] قم، با استفاده از طرح و یادداشت‏ها، کار را ادامه می‏دهند و از من خواسته‏اند که مثل گذشته، هدایت کنم؛ درباره کار "کلید قرآن" و مسائل جاری هم صحبت کردیم.

    احمد آقا اطلاع داد که شورای نگهبان در خصوص ایرادشان نسبت به ارجاع به داوری، از طریق آقای [هاشم] رسولی [محلاتی] با امام تماس گرفته‏اند. امام فرموده اگر می‏خواهید این چنین برخورد کنید، بهتر است که دستور بدهید، ایران و انقلاب، خودشان را از تمام دنیا قطع کنند؛ به نظر می‏رسد این نظر برای شورای نگهبان، گران تمام شود.

    عصر، احمد آقا آمد و گفت آقای [موسوی] اردبیلی، باز هم موضوع کناره‏گیری و تقبل مسئولیت مسجد حاج سید عزیزالله را مطرح کرده‏اند. دو سه شب پیش هم، [این مسئله را] مطرح کردند؛ گویا خسته شده‏اند.

    امروز هیأت عفو امام، با امام ملاقات کرده‏اند و امام آنها را از عفو گروهکها، منع کرده‏اند و گفته‏اند باید خود امام، قبل از امضای لیست عفو، از طریق وزارت اطلاعات [درباره آنها] تحقیق نمایند.