خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال / 1363 / کتاب «به سوی سرنوشت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال / 1363 / کتاب «به سوی سرنوشت»

افتتاح جشنواره فیلم فجر با حضور هاشمی *** شرط آیت‌الله خامنه‌ای برای خواندن خطبه عقد

  • جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۶۳

    به آیت‏الله خامنه‏ای تلفن کردم که عقد معلول انقلابی را ببندند. ایشان گفتند که معمول ایشان، این است که عقدهای با مهریه کمتر از هفتاد هزار تومان را می‏بندند و چون مهر ایشان، سیصد هزار تومان بوده، دفتر او را نپذیرفته است. قرار شد، قبولش کنند. راجع به هجوم اخیر نیروهای عراقی در سومار هم صحبت کردیم؛ بنا شده افسر [سهل‏انگار] مسئول [در این جریان] را تنبیه کنند.

    برای افتتاح مراسم دهه‏فجر، به تالار وحدت رفتم. درباره مقایسه وضع بعد از انقلاب و قبل از انقلاب سخنرانی کردم. ظهر، به خانه آمدم و به مطالعه گزارشها پرداختم. دو سه روزی است که باران می‏بارد. امسال بارندگی خیلی خوب است.

    عصر، آقای غرضی [وزیر نفت] آمد. گزارش جلسات اوپک را داد؛ عربستان سعودی و کویت، یک دلار نفت سبک را ارزان کرده‏اند. درباره مشکلات و مسائل نفت، مطالبی گفت. با پروژه لوله‏کشی [نفت و گاز] از طریق ترکیه، مخالف است. تأکید کردم که فروش نفت باید وضع مطمئنی به خود بگیرد.

    شب، عفت در هتل لاله، در جمع مهمانان کنگره اندیشمندان، دعوت داشت. تلفنی احوال آقای ربانی [املشی] را گرفتم. امروز عمل [جراحی] کرده‏اند. [ایشان] به هوش آمده‏اند و دکترها [از وضعیت او] راضی‏اند.