خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

ماجرای اسلحه اتمی کماندوهای آمریکایی! *** تقاضای پخش فیلم تولیدی BBC از صداوسیما

  • شنبه ۱۵ دی ۱۳۶۳

    صبح زود، آقایان مهندس موسوی، [مسیح]مهاجری، [سید محمدرضا]بهشتی، [جواد]اژه‏ای و [ابوالقاسم] سرحدی‏زاده آمدند که درباره حزب [جمهوری اسلامی] صحبت کنیم. در شورای مرکزی در اقلیت‏اند و مسئولیت واحدها هم، اکثراً از جناح دیگر است. خود را کنار کشیده‏اند و کمتر در جلسات حاضر می‏شوند. در ضرورت وجود حزب و ضرورت تلاش برای بهبودی حزب و تلاش برای برگزاری سالم کنگره دوم، دو ساعت بحث کردیم.

    بلافاصله شورای سرپرستی [صداوسیما] جلسه داشت. درباره برنامه‏های مربوط به ماه رمضان و ایام خاص و درباره برنامه‏های برون مرزی صداوسیما مذاکره کردیم. آقای حجت فیلمی از "بی.بی.سی" انگلیس آورده بود که راجع به انقلاب ایران پخش کرده و می‏گفت [برای پخش در سیما] مثبت است؛ قرار شد به نحوی از آن استفاده شود.

    با [آقای محسن رفیق‏دوست] وزیر سپاه، تلفنی برای تأمین سریعتر تدارکات عملیات و با [سرهنگ هوشنگ صدیق] فرمانده نیروی هوائی، برای تلافی تجاوزات هوائی عراق صحبت کردم؛ اجازه عملیات هوایی برون مرزی خواست. آقای [محسن] رضائی هم، تلفنی از ایذاءهای هواپیماهای عراقی شکایت کرد.

    با آقای خامنه‏ای، تلفنی صحبت کردم. قرار شد اجازه [عملیات هوایی برون مرزی] داده شود. گزارشها را آوردند، خواندم. زمزمه مسلح بودن نیروهای کماندوئی - به اصطلاح ضدتروریستی - آمریکا به اسلحه اتمی شروع شده است.