خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

گزارش دکتر روحانی از پیشرفت کارهای جنگ *** حضور سران قوا در دفتر هاشمی

  • چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۶۳

    تا ساعت نه صبح، در دفترم مطالعه می‏کردم. مسئول موتورپول [= امور نقلیه] مجلس آمد. نیازها و مشکلاتش را گفت. تقاضای رسیدگی درباره اضافه کار، قطعات یدکی، وضع تعمیرگاه و تنبیه و تشویق رانندگان [سرویس دهنده مجلس] را می‏خواست. آقای احمد بهشتی [نماینده فسا] آمد؛ از مشکلات فسا و ناسازگاری با امام جمعه فسا گفت.

    جلسه نمایندگان تهران داشتیم. درباره مراتع بحث بود و نمایندگان و مسئولان تهران، درباره حدود و ثغور مراتع بحث کردند. نمایندگان، بیشتر روی افراط کاری جنگلداری در خصوص محدود کردن دامداران و کشاورزان، حرف داشتند. آنها گفتند، نود میلیون هکتار مرتع داریم که فقط 10 میلیون تن علوفه تولید می‏کند؛ از تخریب مراتع نگران بودند.

    ظهر، آقای [حسن] روحانی آمد و گزارشی از ساخت قایق و پل و پیشرفت کارهای جنگ را داد. عصر، هیأت رئیسه مجلس، جلسه داشت. شب، سران قوا در مجلس، مهمان من بودند. بخشی از بحث، در کیفیت برخورد با هواپیماربایان گذشت. خواستشان آزادی زندانیان مسلمان مجاهد کویت است و برای انتقام از دولت کویت به خاطر همکاری آنها با عراق، در بردن هواپیمای ربوده شده ایرانی به عراق آورده‏اند. سپس درباره توزیع و به کار گرفتن زندانیان تواب و مسائل دیگر هم، بحث کردیم. شب، در مجلس ماندم. فیلم تماشا کردم.