خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه /آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

خاطرات روزانه /آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

  • سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۶۳

سه شنبه 12 تیر 1363

    گزارشها، تازه مهمّی نداشت. جلسه علنی مجلس داشتیم. چند اعتبارنامه تصویب شد و چند انتخاب داشتیم. آراء نسبتاً معتدل است. دو فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات، برای یک مرحله‏ای شدن انتخابات، تصویب شد.

    عصر، آقای حمید بهرامی [سفیر ایران]از لاهه آمده بود. این روزها دادگاه لاهه تعطیل است. آقای نخست وزیر تصمیم گرفته است، آقایان [سید محمود]کاشانی و [شفیع]شفیعی، دو داور خودمان را عوض کند. آقای نوری نماینده امام در کویت و دو نفر استاد دانشگاه کویت که طرفدار انقلاب ایرانند، آمدند و از وضع کویت گفتند. مدعی بودند، جوّ دانشجوئی کویت، اسلامی است ولی نه شیعی و نه انقلابی. جوّ سیاسی استادان، غربی است و فلسطینی‏های کویت، اکثراً طرفدار ایرانند. برای جبهه، کمک قابل توجهی هم آورده بودند.

    آقای [علی]فلاحیان از کمیته انقلاب [اسلامی] آمد و گزارشی از ساختن پاسگاه و راه‏های مرزی داد و از کمی بودجه، ناراحت بودند. راجع به مسئولیت حفاظت هم صحبت کردند که اخیراً شورای تأمین [این مسئولیت را] از سپاه گرفته و به عهده کمیته گذاشته است و من نظرم این است که به سپاه برگردد.

    آقای [محمد]سلامتی وزیر سابق کشاورزی آمد و راجع به تأسیس حزب جدیدی از طرفداران محرومان و رادیکال‏ها، مشورت می‏کرد. گفتم حداکثر مثل جناح چپ مجاهدین انقلاب اسلامی خواهد شد. کارهای اداری را انجام دادم و اول شب به منزل آمدم.