خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1363 – کتاب به سوی سرنوشت

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1363 – کتاب به سوی سرنوشت

مشورت حاج احمد آقا با هاشمی درباره کتاب دکتر یزدی

  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۶۳

    تمام روز در منزل بودم. خانم شهید مطهری آمد و خواستار توجه بیشتر، برای زنده نگه داشتن نام ایشان بود. احمد آقا درباره تجویز انتشار کتابی از دکتر [ابراهیم] یزدی [از نهضت آزادی ایران] در خصوص ملاقات‏ها و مذاکرات مستقیم امام در پاریس با دول غربی، از جمله آمریکا، مشورت کرد؛ مانعی ندیدیم. درباره ائمه جمعه و بیت شهید [سیدعبدالحسین] دستغیب در شیراز هم صحبت شد.

    صبح امروز، سه هواپیمای عراقی با استفاده از بمبهای آتش‏زای ناپالم، مناطق مسکونی پیرانشهر را بمباران کردند. در این حمله 17 نفر شهید و 34 نفر مجروح شده‏اند و 40 خانه هم ویران شده و یا خسارت دیده است.

    آقایان شهاب و مهندس احتیاطی از وزارت نفت آمدند و درباره کیفیت استفاده از امکانات وزارت نفت برای دفاع، مذاکرات طولانی شد. کارهایم را انجام دادم و جلسه شب پنجشنبه را که با سران قوا داشتیم - و قرار بود در منزل ما باشد - لغو کردم.

    شب، آقای [سیدحسین] مرعشی، معاون استاندار کرمان آمد و درباره استعفای استاندار مشورت کرد. از لزوم بی‏طرفی دادستان سیرجان در مورد طرفداران آقای [محمد] اخلاقی‏نیا [نماینده سیرجان] صحبت کرد و نیز از حمایت ناظران شورای نگهبان از رقیب کاندیدای پیروز شده در انتخابات جیرفت گفت.