خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

  • یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۶۳

 یکشنبه 30 دی 1363

    صبح زود، به مجلس رفتم. در گزارشها آمده است که اسرائیل تحت فشارها، شروع کرده از جنوب لبنان عقب‏نشینی کند. پیروزی چشمگیری برای مسلمانان لبنان است.

    آقای [غلامعباس] زائری آمد. گزارشی از وضع بندرعباس و قهر استاندار هرمزگان و خلف وعده وزیر کشور که قرار بود با استاندار به محل برود، داد و نامه‏ای از علمای بندرعباس آورد.

    قبل از دستور، وفات آیت‏الله آسید احمد خوانساری را تسلیت گفتم. چند دستور انجام شد. در وقت تنفس، جمعی از علمای شیراز آمدند و خواستار سفر من به استان فارس بودند و برای تبلیغات، از اوقاف کمک می‏خواستند.

    ظهر، آقای [قاسم مهرزاد] صدقیانی آمد؛ از خسارت و ترورهای ضدانقلاب در آذربایجان‏غربی گفت و از اختلاف آقای غفاری، نماینده دوره سابق مجلس، با امام جمعه سلماس گله داشت.

    آقای [غلامرضا] رحیمی آمد و گزارشی از پیشرفت کار ستاد کشف فساد، در سطح بالای ادارات داد. گروهی از مسئولان لامرد فارس آمدند؛ برای شهر شدن آنجا، کمک می‏خواستند.

    عصر، کارهای عقب افتاده را انجام دادم و گزارشها را خواندم. تلفنی، از آقای خامنه‏ای احوالپرسی کردم و تأکید کردم که به طرح بالن نیروی دریائی، بیشتر توجه کنند. از آقای [محمد علی] موحدی کرمانی در بیمارستان قلب و آقای دهدشتی در بیمارستان آبادان، تلفنی احوالپرسی کردم.