خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه /آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

خاطرات روزانه /آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1363/ کتاب «به سوی سرنوشت»

هاشمی به فرستاده عرفات وقت ملاقات نداد

  • شنبه ۱۶ تیر ۱۳۶۳

    تمام روز را در منزل بودم. بیشتر وقتم را به مطالعه پرداختم. با دفترم و بنیاد مستضعفان تماس گرفتم و راجع به بررسی پیشنهاد تأسیس کارخانه‏های [تولید] مسکن پیش ساخته صحبت کردم. آقای [محسن] رفیق‏دوست برای ملاقات با فرستاده آقای [یاسر]عرفات [رهبر سازمان آزادیبخش فلسطین - ساف] وقت خواست. گفتم چون مطالب نامه آقای عرفات، با اظهارات پیک ایشان، متناقض است، ملاقات نمی‏کنم؛ با سلامت و صداقت برخورد نمی‏کنند. در مذاکرات شفاهی، صدام و رؤسای مرتجع عرب را محکوم می‏کنند ولی در نامه، به طور مساوی با ما و آنها برخورد می‏کند.

    شورای سرپرستی [صداوسیما] جلسه داشت. راجع به تئاتر صیّاد که در روز عید فطر پخش شد، بحث کردیم که چپی‏ها شیطنت کرده‏اند و نامه [آقای سیداسدالله لاجوردی] دادستان انقلاب [تهران مطرح شد] که حدود پنجاه نفر از کارکنان صداوسیما را عضو و یا هوادار حزب توده معرفی کرده بود. قرار شد به هر دو موضوع رسیدگی شود.

    عصر، آقای صالحی دادیار کمیته [انقلاب اسلامی] آمد و از اعمال نفوذ بیت [رهبری] و شورای عالی قضائی علیه خودش، به خاطر تعقیب بعضی از افراد متهم، گله داشت. بچه‏ها امروز بیرون رفته بودند و عفت، اظهار دلتنگی می‏کرد.