خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1362 / کتاب «آرامش و چالش»

خاطرات روزانه / آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1362 / کتاب «آرامش و چالش»

  • یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۶۲

 یکشنبه 14 فروردین 1362

 

    صبح زود بلند شدیم. بچه‏ها به مدرسه رفتند و من به مجلس. قبل از جلسه چند جمله‏ای صحبت کردم. چند لایحه تصویب شد و در تنفس برای قاریان قرآن که در مسابقه شرکت کرده‏اند و اعضای حزب جمهوری اسلامی رفسنجان که به مجلس آمده بودند، صحبت کردم.

    ظهر در دفترم آقای کروبی آمد و گزارشی از لبنان داد. آقای [سیدسجاد]حججی نماینده میانه آمد و از اینکه ماشین بنزی که مجلس به او فروخته، پس گرفته‏اند، گله داشت. آقای [غفورصادقی]گیوی نماینده خلخال آمد و از فرماندار خلخال گله داشت و از وزیر کشور که علی‏رغم نظر بازرسی کل کشور او را عزل نمی‏کند.

    عصر جلسه‏ای برای بررسی مواضع حزب [جمهوری اسلامی] برای طرح در کنگره داشتیم. آقایان ربانی املشی، [محسن]دعاگو، جاسبی، مهندس باهنر و دکتر ولایتی هم بودند. سپس در شورای مرکزی حزب شرکت کردیم. وزیر جدید مسکن مطرح بود. قرار است وزیر عوض شود. آقای [سراج الدین] کازرونی معاون وزیر کشور مطرح است. آیین نامه انتخابات شورای مرکزی در کنگره را تصویب کردیم. آخر شب به خانه آمدم. بچه‏ها خوابیده بودند. شام خوردم و خوابیدم.

    ساعت یک بعد از نصف شب آقای نخست وزیر تلفن کرد و گفت امشب راجع به اعترافات حزب توده، اطلاعات جدیدی داده‏اند. ساعت چهار صبح دو نفر از سپاه آمدند و گفتند یکی از آنها اعتراف کرده که امشب برنامه دارند و سرنخهایی داده است. بنابراین دیشب آماده باش داده‏اند و سپاه هم برای گرفتن افراد مورد نظر، وارد عمل شده است. احمدآقا هم آمد، قرار شد از امام مواظبت بیشتری بکنند. احتمال جوسازی برای اهداف مورد نظرشان هم می‏دهیم؛ خصوصاً با ملاقاتهای نابهنگام.