خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1362 – کتاب آرامش و چالش

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال 1362 – کتاب آرامش و چالش

  • شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۶۲

شنبه 15 بهمن 1362

    تمام روز در منزل بودم. تا ساعت نه و نیم صبح مطالعه می‏کردم. جلسه شورای سرپرستی صداوسیما تشکیل شد. بارش برف از نیمه شب گذشته تا ساعت هفت شب ادامه داشت. راجع به تبلیغات جنگ و محور تبلیغات آینده عملیات بحث شد. ماجراجویی صدام، کار اطلاع رسانی را آسان‏تر کرده است. موضوع احتمال تهاجم چند جانبه از طرف ترکیه و پاکستان و خیلج‏فارس با برنامه آمریکا مطرح شد. از حد حدس و شایعه تجاوز نمی‏کند؛ ولی ما باید خودمان را برای چنان روزی آماده کنیم. ممکن است آمریکا، پیروزی ما در جنگ را تحمل نکند و حتی اقدام به تجاوز مستقیم یا از طریق این عوامل بنماید. شاید هم سیاست نرمش را در فرض پیروزی پیش بگیرند.

    آقایان شیرازی و [محمد علی] زم هم از سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه شرکت کردند. از صداوسیما، امکانات فنی و ابراز کار برای کارهای هنری سازمان می‏خواستند. قرار شد کارهای مورد قبول صداوسیمایشان را با نظارت و امکانات صداوسیما انجام دهند و در موارد دیگر از امکانات اضافی صداوسیما استفاده کنند.

    احمد آقا هم در جلسه شرکت کرد و راجع به برنامه‏ها نظراتی داشت. در مورد نظارت برطرحها و برنامه‏ها تصمیماتی اتخاذ شد. اول شب، احمدآقا تلفن کرد و از اینکه مراسم 22 بهمن در میدان آزادی باشد، نگران بود که به خاطر تهدیدات عراق، جمعیت کافی نیاید. چون رژه نیروهای نظامی داریم، چاره دیگری نیست.