خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1360 / کتاب عبور از بحران

خاطرات روزانه/ آیت الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1360 / کتاب عبور از بحران

هاشمی به نماز جمعه نرفت،امامی کاشانی رفت***تماس آیت‌الله خامنه‌ ای قبل از ملاقات اولاف پالمه

  • جمعه ۷ اسفند ۱۳۶۰

 به نماز جمعه نرفتم. آقای امامی کاشانی را به جای خودم فرستادم. تعدادی ازجزوه‏ های ‏سیاسی و اقتصادی  و گزارش مذاکرات سفیر ایران در کویت با رئیس‏ جمهور یمن جنوبی را در خانه خواندم. از ایران حمایت کرده و منتظر شکست‏ عراق است؛ برخلاف انتظار.

 گزارشی خواندم از وضع سایت ‏های مهم آمریکایی که پس از انقلاب به دست ما افتاده‏ ولی بلااستفاده مانده و اکنون در صدد راه انداختن آنها هستیم، مثل ‏سایت‏ های بهشهر، خجیر،کبکان و .... ناهار مهمان مهندس غرضی بودم وبچه‏ ها مهمان اخوی محمد در جمع فامیل.آقایان نخست وزیر و سران دیگر بودند. از بحث هایی که داشتیم، رسیدگی به انتخابات مجلس‏ خبرگان و انتخاب‏ رهبر یا شورای رهبری بود که بیشتر توافق روی شخص آقای [حسین علی] منتظری‏ بود. به تصمیماتی رسیدیم.

 عصر عفت و فاطی به جشن عروسی دختر شهید مطهری با برادر شهید عباسپور رفتند. من درخانه ماندم. مطالعه کردم و به تلویزیون گوش دادم. آقای خامنه ‏ای تلفن کردند و گفتند با اولاف ‏پالمه فردا شب درباره صلح با عراق بحث دارند و پیشنهاد کرد که قبل از مذاکره ایشان، مذاکره ‏داشته باشیم. آقای [محسن] رضائی‏ هم از اهواز تلفن کرد و خواهان همکاری بیشتر جهاد برای‏ تأمین امکانات ‏اجرای طرح آینده بود. چند روز عقب افتادگی خاطرات را جبران کردم.