خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1360 / کتاب «عبور از بحران»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1360 / کتاب «عبور از بحران»

شایعه انتقاد آیت الله العظمی گلپایگانی از مجلس *** جنتی در ملاقات با هاشمی از چه گفت ؟

  • چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۶۰

 تا ساعت نه مطالعه کردم. سپس در کمیسیون امور داخلی، برای بحث در طرح‏ا طلاعات ‏شرکت کردم. نخست وزیر هم بود و از سپاه و اطلاعات نخست وزیری‏هم آمده بودند. دو سه‏ساعت بحث شد. نتیجه کاملی نگرفتیم، ولی پیشرفت‏کردیم. قرار شد هفته آینده جلسه تکرارشود. ظهر و عصر چند ملاقات داشتم.جلسه هیأت رئیسه هم داشتیم.

 خبر رسید که آقای [آیت‏الله العظمی محمدرضا] گلپایگانی در جلسه درس،انتقاداتی علیه‏مجلس در خصوص لایحه اراضی داشته‏اند. تصمیم گرفتیم جواب‏بدهیم. آقای موسوی‏خوئینی‏ها قرار شد جواب تهیه کند. (بعداً با شنیدن نوارصحبتهای ایشان معلوم شد که اعتراض‏نبوده، بلکه تأیید هم کرده‏اند. از جواب‏منصرف شدیم. قرار شد در خطبه نماز جمعه من تشکرکنم). شب در مجلس‏ماندم. آقای بهزاد نبوی آمد و خبر از اختلافات شدید دو خط در سازمان‏مجاهدین انقلاب اسلامی داد که نزدیک به انفجار سازمان است. گروهی‏می‏خواهند آقای راستی [کاشانی] به عنوان نماینده امام مطاع مطلق باشد وگروهی این زعامت را قبول ندارند. منجمله بهزاد؛ و خیلی نگران بود.

 آقای [احمد] جنتی عضو شورای نگهبان آمد و درباره طرح تبلیغات واختیارات شورای‏عالی تبلیغات نظراتی داشت و معتقد به تبلیغات مردمی بود نه‏دولتی و بعضی بر عکس طرفدارتمرکز تبلیغات در اختیار دولت‏اند؛ غیر ازتبلیغات دینی و روزنامه‏ها و سایر مراکز فرهنگی‏معمول.