خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1360/کتاب «عبور از بحران»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1360/کتاب «عبور از بحران»

" صدام را سرنگون کنید نفتش با ما !" *** درخواست متفاوت لیبی از هاشمی

  • شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۶۰

تا نزدیک ظهر در خانه ماندم و درباره جامعه و تاریخ مطالعه کردم. به مجلس‏رفتم. گروهی‏از دانش آموزان انجمنهای اسلامی کردستان آمدند. با آنها ملاقات‏کردم و تشویقشان نمودم.عصر هم ملاقات با انجمنهای اسلامی کارخانجات وادارات خراسان و امام جماعت‏های‏سازمانها داشتم. حدود چهار صد نفر بودند.درباره وظایف و نقش انجمنها با آنها صحبت کردم‏و آنها قطعنامه‏ای خواندند.

آقای شرعی، آقای زند و آقای منیرالدین حسینی آمدند و از کمی بودجه‏شکایت داشتند. بامهندس موسوی صحبت کردم. قرار شد تأمین شود. هیأت‏نظامی لیبی با وزیر دفاع و دیگران آمدند. پیشنهاد ادامه جنگ تا سقوط صدام واقدامی برای جلوگیری از حکومت عربستان برای صدور زیاد نفت داشتند.

شب شورای عالی دفاع در وزارت خارجه منعقد شد. در جبهه چزابه و نیسان‏دشمن حمله‏کرده و تلفات تحمل کرده و ما هم تلفات داده‏ایم، ولی موفقیتی‏ندارد. درباره آمدن و رفتن‏بستگان اسرای ایران یا عراق، مسافرت آقای دکترولایتی، دفاع هوائی آبادان و آمدن کسانی‏که تقاضای میانجیگری کرده‏اند، مثل‏رومانی و سری لانکا و... بحث کردیم. قرار شد، من به‏جبهه‏های جنوب بروم؛برای دیدن پیشرفت طرح عملیات جنوب و تقویت روحیه رزمندگان وبررسی‏نیازهای جبهه از نزدیک. شب در مجلس شام خوردم و خوابیدم.