خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1360 / کتاب «عبور ازبحران»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1360 / کتاب «عبور ازبحران»

ماجرای اطلاعات دادن کارمند مجلس به لیبی! *** گلایه سازمان برنامه و بودجه از عبدالله نوری

  • چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۶۰

پیش از ظهر، گزارشها را مطالعه کردم. گزارشی بود که وزارت بازرگانی در معاملات‏خارجی کم کاری دارد. با توجه به نیازهای زمان جنگ با وزارت‏بازرگانی و بانک مرکزی‏تماس گرفتم که کارشان  را تسریع کنند.

 [مسئولان] شرکت مکاپ، که پیمانکار 6 هزار واحد ساختمانی برای وزارت‏دفاع بوده وکارش بعد از انقلاب تعطیل شده، تقاضای اجازه اتمام کارمی‏خواستند که آنها را به وزارت‏دفاع فرستادم.

 هیأت نظامی کره شمالی که از ایران دیدن می‏کند، به ملاقات آمدند و همان‏حرفهای‏همیشگی درباره خطر آمریکا و پیشرفت کره و تعریف انقلاب ایران ولزوم همکاری ردوبدل‏شد.

 آقای ناظم زاده قاضی شرع دادگاه صنفی آمد و از بازرسی کل کشورگله داشت‏و می‏گفت‏سرعت انقلابی ندارد؛ و این وضع مقداری هم به خاطر بی‏نظمیها درنهادهای انقلابی است که‏بازرسی باید رسیدگی کند.

 آقای دکتر [محمد تقی] بانکی و دکتر مشایخی از سازمان برنامه و بودجه آمدندو درباره‏طرح برنامه ریزی از پائین توضیحاتی دادند. اقدام مهم و زیربنایی‏جالبی است. یکی از نواقص‏مهم کشور، فقدان برنامه و آمار است. از آقای [عبدالله ] نوری گله داشتند.

 عصر هیأت رئیسه جلسه داشت. برای برنامه هفته آینده و اجرای قانون جدید استخدامی‏کارکنان مجلس و مطالب اداری دیگر، منجمله اخراج کارمندی که به‏سفارت لیبی اطلاعات‏می‏داده، تصمیماتی گرفتیم.

 اول شب آقا رضا مرعشی آمد، برای دکتر فریده طباطبائی که اخیراً به اتهام‏همکاری باچریکهای فدائی اقلیت بازداشت شده، کمک می‏خواست.

 شب در مجلس ماندم. صیاد شیرازی از جبهه تلفن کرد و جریان بوکان را گفت.