خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۷۶ / کتاب «سردار سازندگی»

جلسه بدون دستور مجمع تشخیص مصلحت نظام!!

  • شنبه ۲۷ دی ۱۳۷۶

شنبه ۲۷ دی ۱۳۷۶ // ۱۸ رمضان ۱۴۱۸// ۱۷ ژانویه ۱۹۹۸

 

آقایان [مصطفی] پورمحمدی، مهندس سجادی و مهندس مسعود آمدند و گزارشی فنی و اطلاعاتی سلاح‌های ویژه و پیگیری آمریکا و روسیه را دادند. دکتر [حسن] روحانی و معاونان مرکز تحقیقات استراتژیک آمدند. برای کارهای آینده و نحوه ارتباط دبیرخانه و کمیسیون‌های مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بحث شد. دکتر روحانی، بعد از جلسه نشست. نسبت به‌سخنرانی دیروز رهبری در نمازجمعه، بحثی‌داشت از جهت نوع استدلال‌ها و طولانی‌بودن و نشان‌دادن اختلاف و سردی هوا و مشکلات نمازگزاران و توافق داشتیم که عملاً باعث تضعیف دولت خواهد شد؛ گرچه ایشان تا حدی جبران کردند.

عصر آقای محسن رضایی آمد. در مورد کارهای دبیرخانه صحبت شد. مجمع تشخیص مصلحت جلسه داشت. [اعضای مجمع]، افطار هم میهمان من بودند. دستورجلسه نداشتیم. درباره کیفیت فعال شدن کمیسیون‌ها و نحوه همکاری مرکز تحقیقات استراتژیک، مذاکره کردیم و قرار شد، آیین‌نامه برای استفاده از مرکز تحقیقات استراتژیک تهیه شود.

در گزارش‌های خارجی، خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها، سخنرانی رهبری را مخالفت با مصاحبه آقای خاتمی و مانع اجرای اهداف ایشان در نزدیکی با آمریکا معرفی‌کرده‌اند و موج تأیید اظهارات رهبری و مخالفت با سازش با آمریکا هم شروع شده که معنادار و کنایه‌آمیز است.